سناتور داین فاینستاین: آمریکا اقدامات کافی را برای مبارزه با داعش انجام نمی‌دهد

یک سناتور آمریکایی ضمن اعتراف به قوی‌تر شدن داعش، اذعان کرد آمریکا اقدامات کافی را برای مبارزه با این گروه تروریستی انجام نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، داین فاینستاین، سناتور دموکرات آمریکایی، روز یکشنبه اذعان کرد آمریکا اقدامات کافی را برای مبارزه با سازمان تکفیری صهیونیستی داعش انجام نمی‌دهد و داعش در خارج از عراق و سوریه نیز قوی شده است. 

داین فاینستاین عضو برجسته حزب دموکرات آمریکا در کمیته اطلاعات مجلس سنا گفت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، هفته گذشته تصویری جامع‌تر از راهبرد آمریکا در مبارزه با داعش از جمله مذاکراتی که در وین برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک بحران سوریه انجام شد ارائه کرد. 

وی به شبکه تلویزیونی «سی بی‌اس» گفت: «فکر نمی‌کنم این روش برای این ماموریت کافی باشد.» 
فاینستاین گفت: تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در خصوص اعزام ۵۰ نفر از نیروهای ویژه به سوریه مشکل را حل نخواهد کرد. 

وی از تدوین طرحی بزرگ‌تر و مشخص‌تر درباره عملیات ویژه در سوریه حمایت کرد و افزود: «ما درحال حاضر باید جسور‌تر باشیم.» 

وی سازمان داعش را شبه دولتی «بسیار قوی» توصیف کرد که ۳۰ هزار نیرو و زیربناهای غیرنظامی و منابع مالی دارد. 
 
فاینستاین با اشاره به حملاتی که ۱۳ نوامبر در پاریس رخ داد و ۱۳۰ کشته برجا گذاشت و طرفداران داعش در بلژیک آن را طراحی کردند گفت: «داعش همچنین به سرعت به کشورهای دیگر کشیده می‌شود.» 

دوین نونس، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، که ریاست کمیته اطلاعات را برعهده دارد، نیز از راهبرد اوباما در خصوص سازمان داعش انتقاد کرد و آن را «سیاست مهار» دانست. 
وی افزود باید راهبرد آمریکا را در مبارزه با تهدید جهانی این سازمان گسترش داد. 

از سوی دیگر، برت مک گورک، نماینده اوباما در ائتلاف جهانی مبارزه با داعش این انتقاد را رد کرد و گفت این ائتلاف، شبکه‌های بین المللی سازمان داعش را هدف قرار می‌دهد و همچنین به این سازمان در عراق و سوریه فشار می‌آورد. 

وی افزود: «ما تا زمانی که این سازمان را از بین نبریم راضی نخواهیم شد.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار