آلمان در پی حاکمیت دیجیتال بخش‌های صنعتی

آلمان در حال تصویب قانون امنیت فناوری اطلاعات برای رسیدن به حاکمیت دیجیتال در بخش‌های مهم صنعتی و حیاتی خود است.

آلمان در پی حاکمیت دیجیتال بخش‌های صنعتیبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آلمان در تلاش برای بهبود امنیت داده‌ها و اطلاعات خود است. این کشور تلاش می‌کند با تصویب قانون امنیت فناوری اطلاعات، فعالیت‌های جاسوسی کشورهای دیگر علیه آلمان را سرکوب کند و به حاکمیت دیجیتال در بخش‌های حیاتی و صنعتی خود برسد.

این کشور امیدوار است با تصویب این قانون، پیشگام کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا در این زمینه باشد. این قانون جدید با هدف کمک به تشخیص بدافزارهای موجود در شبکه‌های سازمان‌های آلمان است. به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد حملات و کمک به کمیسیون فناوری اطلاعات آلمان برای تنظیم معیارهای امنیتی، از جمله روش‌های ذکرشده در این قانون برای رسیدن به هدف مذکور است.

بخش‌های انرژی، آب، صنایع غذایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات مشمول احکام این قانون هستند و بخش‌های حمل‌ونقل، بهداشت، مالی و بیمه نیز در سال آینده مشمول احکامی مشابه این قانون قرار می‌گیرند. کمیسیون فناوری اطلاعات آلمان اعلام کرد همه‌ی بخش‌های ذکرشده باید تا پایان سال 2018، خود را با معیارهای موجود در قانون جدید مطابقت دهند.

مسئولان آلمان کوشش می‌کنند تا به حاکمیت دیجیتال برسند. آن‌ها اظهار کرده‌اند، فناوری اطلاعات نه تنها باید امن شود بلکه باید قبل اطمینان نیز باشد.

کلاس ویت (Klaus Vitt)، یکی از مدیران اطلاعاتی کمیسیون فناوری اطلاعات آلمان، گفت: «اگر ما به امنیت سامانه‌های فناوری اطلاعات خود اطمینان کنیم، می‌توانیم از منافع اقتصادی و سیاسی دنیای دیجیتال بهره ببریم. قابل‌اطمینان بودن فناوری اطلاعات یک اصل در تولیدات صنعتی و بخش دولتی آلمان است. من می‌دانم گسترش حاکمیت دیجیتال در همه‌ی بخش‌های فناوری اطلاعات ممکن نیست، اما باید روی قسمت‌های اصلی و فناوری‌های کلیدی تمرکز کنیم.»



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار