لزوم افزایش تحقیقات در حوزه تولید واکسن

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت : باید در زمینه تولید واکسن های جدید خودکفا شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا، دکتر حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید از مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه تولید واکسن طی چند سال گذشته گفت : خوشبختانه انستیتو پاستور ایران که زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است با اقدامات تولیدی و تحقیقاتی خود توانسته کمبود واکسن را مرتفع سازد.

دکتر شهریاری با تاکید بر لزوم افزایش تحقیقات در حوزه تولید واکسن،افزود : در سالهای گذشته،ایران صادر کننده واکسن به سایر کشورها بوده است، بنابراین باید تلاش کرد تا در این حوزه بعنوان مرجع تولید واکسن در منطقه شناخته شویم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین، بر لزوم توجه مجلس به این مجموعه تحقیقاتی و نگاه ویژه به اعتبارات این مجموعه دربودجه سال 95 تاکید و ابراز امیدواری کرد تا در تولید واکسن های جدید و تعداد واکسن های تزریقی به مردم خودکفا شویم.

دکتر شهریاری با اشاره به تولید واکسن پنتاوالان (واکسن پنجگانه) در کشور، گفت: لازم است واکسن های جدیدی در جهت جلوگیری از بیماری هایی مثل سرطان در کشور تولید شود.

وی در ادامه ، با بیان این که در سال گذشته ۵۰میلیارد ریال به بودجه تولیدی و تحقیقاتی انستیتو پاستور اضافه شد، افزود: لازم است در زمینه تحقیقات و واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری ها نگاه مسئولین به سمتی رود که بیشتر به بخش تحقیق و تولید واکسن توجه کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: واکسن ، مجلس ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار