کری با جبیر و شیخ محمد بن زاید آل نهیان دیدار می‌کند

وزیر خارجه آمریکا، که برای آماده سازی مقدمات کنفرانس گروه‌های معارض سوری در ابوظبی به سر می‌برد، قرار است با مقامات سعودی و اماراتی دیدار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز دوشنبه در چارچوب آماده سازی مقدمات کنفرانس گروههای معارضان سوری، وارد ابوظبی شد و قرار است با مقامات سعودی و اماراتی دیدار کند.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات، و عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در این دیدار شرکت خواهند داشت. 

یک مسئول بلند پایه وزارت امور خارجه آمریکا گفت وزیران امور خارجه آمریکا و عربستان سعودی و ولیعهد امارات متحده عربی قرار است در این نشست درباره راههای متحد کردن مخالفان بشار اسد گفتگو کنند. 

دیدار آن‌ها در راستای کنفرانس وین است که ۱۴ نوامبر گذشته (۲۳ آبان ۹۴) برگزار شد و در آن، قدرت‌های دخیل در بحران سوریه، نقشه راهی به منظور حل و فصل سیاسی این مناقشه ترسیم کردند. 

آغاز گفتگوهای رسمی میان دولت سوریه و معارضان تحت نظارت سازمان ملل تا تاریخ یکم ژانویه، در بیانیه وین به عنوان هدف تعیین شده است و این امر مستلزم آن است که پیش از فرا رسیدن زمان هدف (۱۱ دی)، ترکیب گروه مخالفان سوری که قرار است در این نشست حضور داشته باشند، مشخص شود. 

اعضای «گروه بین‌المللی حمایت از سوریه» متشکل از اتحادیه عرب، چین، مصر، ‌ اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایران، عراق، ایتالیا، اردن، لبنان، عمان، قطر، روسیه، عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده عربی، انگلستان، سازمان ملل و اتحادیه اروپا روز ۱۴ نوامبر ۲۰۱۵ برای بحث در مورد نحوه تسریع پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه، در وین دیدار کردند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار