سخنگوی فدراسیون کشتی:

نگاه uww به لیگ جهانی مثبت است/مردم کشتی را تنها نگذارند

علی رضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی گفت:مسئولان اتحادیه جهانی نگاه مثبتی به رقابت های جام باشگاه های جهان دارند و خوشحالیم که این رقابت ها با پیشنهاد ما شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار  کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی در نشست خبری صبح امروز خود که در خانه کشتی تهران برگزار شد اظهار داشت:میزبان دومین دوره رقابت های جام باشگاه های جهان که با پیشنهاد فدراسیون ایران شکل گرفت هستیم و خوشحالیم که با نگاه مثبت و ویژه مسئولان اتحادیه جهانی این تورنمنت جایگاه ارزشمندی پیدا کرده هر چند اعتقاد داریم این رقابت های هنوز آنطور که باید باشد نیست و به طور حتم با مشارکت بیشتر کشورها در آینده شاهد برگزاری با شکوه تر آن خواهیم بود.
وی تصریح کرد:ما در راه افزایش جذابیت لیگ جهانی جوایز نقدی را حتی از جام جهانی هم بیشتر کردیم و البته برای بهتر شدن مسابقات برنامه های بسیار دیگری را نیز در نظر داریم،به طور حتم نواقص سال گذشته را نخواهیم داشت و به همین منظور انتظار می رود دومین دوره رقابت های لیگ جهانی به لحاظ کمی و کیفی سطح مطلوب تری داشته باشد.
دارنده مدال نقره المپیک در پاسخ به این سوال که فدراسیون با چه هدف و رویکردی این مسابقات را با وجود هزینه های سنگین برگزار می کند گفت:مسابقات کشتی نباید صرفاً به رقابت های جهانی،المپیک و یا قاره ای معطوف شود به هر حال ایران به عنوان یکی از قطب های کشتی برای حفظ جایگاهی که در دنیا دارد نیاز است به هیجان و جذابیت این رشته کمک کند و ضمن آنکه مشارکت باشگاه ها همچون سایر رشته ها باعث پیشرفت و ترقی خواهد شد.
وی درباره این که چرا ایران با چهار تیم در لیگ جهانی شرکت می کند گفت: البته در ابتدا مسئولان اتحادیه جهانی با حضور یک تیم از میزبان در رقابت ها موافقت کردند اما با توجه به رایزنی و  استقبال خوبی که انجام شد در نهایت جواز حضور 4 تیم از کشورمان صادر گردید.
مدیر تیم های ملی کشتی آزاد درباره این که چرا با حضور ملی پوشان جهانی در رقابت های جام باشگاه های جهان موافقت نشد گفت: به هرصورت ملی پوشان جهانی فشار و سختی بسیاری را قبل از حضور در این مسابقات متحمل شده بودند که نیاز بود به لحاظ بدنی کمی استراحت کنند تا برای رقابت های مهم پیش رو آماده شوند ضمن آنکه ما از اعزام تعدادی از آنها که قرار بود در رقابت های جام حیدر علی اف آذربایجان هم کشتی بگیرند به دلیل مساعد نبودن شرایط منصرف شدیم و تنها با حضور مسعود اسماعیل پور،رضا یزدانی و کمیل قاسمی موافقت شد که آنها نیز برای تیم بیمه رازی به میدان خواهند رفت.
سخنگوی فدراسیون کشتی درباره این که شنیده می شود میزبانی لیگ جهانی کشتی فرنگی از خرمشهر گرفته خواهد شد نیز عنوان کرد:متأسفانه هنوز مسئولان خرمشهر و منطقه آزاد اروند شرایط لازم را برای میزبانی مسابقات فراهم نکردند و اگر تا پنجم آذرماه به تعهدات خود عمل نکنند میزبانی لیگ جهانی کشتی فرنگی تغییر خواهد کرد.
رضایی خاطرنشان کرد:امیدوارم مردم عزیز کشورمان که هموراه در میادین مختلف حامی و دوستدار کشتی بودند در دو روز مسابقات جام باشگاه های جهان کشتی گیران ایران را در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران تنها نگذارند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار