تاثیر مکمل‌های غذایی بر درمان

مدیرکل نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مکمل، دارو نیست، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه مکمل ها در حال طی کردن مراحل تکاملی هستیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین جمشیدی تأکید کرد: هیچ ادعایی وجود ندارد که مکمل ها بتوانند بیماری خاصی را درمان کنند.
او افزود: مکمل ها از لحاظ تاثیرگذاری در حوزه تغذیه و از لحاظ ساخت در حوزه دارو قرار می گیرند به معنای بهتر مکمل ها از لحاظ ساختار، مراحل ساخت و حتی فرمولاسیون کاملا شبیه دارو هستند و در تخصص داروسازان قرار دارند اما از نظر اثربخشی در سیستم فیزیولوژی انسان، جنبه تغذیه ای دارند.
مدیرکل نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره تغییر و تحول زیاد در مقررات و دستورالعمل های حاکم بر مکمل ها، گفت: موضوع مکمل ها در دنیا ، مبحثی جدید تلقی می شود و طبیعی است که این حوزه برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به طی مراحل تکاملی داشته و ساز و کارهای مرتبط با مدیریت و نظارت بر آن هنوز راه طولانی در پیش دارد.
جمشیدی با اشاره به تشکیل اداره کل مکمل ها در سازمان غذا و دارو گفت: این مساله بیانگر اهمیت زیادی است که وزارت بهداشت برای این حوزه قائل است.
او افزود: ایران طی سال های گذشته صرفا واردکننده مکمل ها بوده، اما اکنون در تولید این مکمل ها نیز دست دارد.
جمشیدی تاکید کرد: صنعت تولید مکمل ها باید مورد حمایت قرار گیرد چرا که حمایت از صنایع داخلی از جمله سیاست های کلان دولت در راستای اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

برچسب ها: درمان ، مکمل‌ ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.