تاخیر 42 درصد پرواز ایرلاین‌ها

سیزده ایرلاین در مهرماه امسال ۴ هزار و ۵۹۱ پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام دادند که ۲ هزار و ۶۶۳ پرواز معادل ۵۸ درصد پروازها به موقع و هزار و ۹۲۸ پرواز معادل ۴۲ درصد پروازها نیز با تاخیر همراه بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سیزده ایرلاین در مهرماه امسال ۴ هزار و ۵۹۱ پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام دادند که ۲ هزار و ۶۶۳ پرواز معادل ۵۸ درصد پروازها به موقع و هزار و ۹۲۸ پرواز معادل ۴۲ درصد پروازها نیز با تاخیر همراه بود.

بر اساس آمار پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در مهرماه امسال، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) با انجام ۶۴۲ پرواز بیشترین پروازها را در مهرماه از مبدا این فرودگاه به خود اختصاص داد که از این تعداد ۲۵۸ پرواز یعنی ۴۰ درصد پروازهای این شرکت هواپیمایی به موقع و ۳۸۴ پرواز یعنی ۶۰ درصد از کل پروازهای این شرکت با تاخیر انجام شد.

در بین سیزده شرکت هواپیمایی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ۱۴ درصد از کل پروازها، ۱۰ درصد از پروازهای به موقع و ۲۰ درصد از پروازهای تاخیردار فرودگاه مهرآباد را به خود اختصاص داد.

شرکت هواپیمایی آسمان نیز در نخستین ماه از فصل پاییز، بعد از شرکت هواپیمایی «هما» بیشترین پروازهای این فرودگاه را به خود اختصاص داد که ۳۱۳ پرواز شرکت هواپیمایی آسمان معادل ۵۱ درصد به موقع و ۳۰۴ پرواز معادل ۴۹ درصد پروازهای این شرکت با تاخیر مواجه شد.

سهم شرکت هواپیمایی آسمان از کل پروازهای فرودگاه مهرآباد در مهرماه ۱۳ درصد، از پروازهای به موقع ۱۲ درصد و از پروازهای تاخیر دار نیز ۱۶ درصد بود.

ماهان ۹ درصد، زاگرس‌ایر 13 درصد، شرکت هواپیمایی آتا 10 درصد، قشم‌ایر ۶ درصد، کیش ایر ۵ درصد، کاسپین‌ایر ۴ درصد، ایران ایرتور ۶ درصد، تابان ۶ درصد، نفت ۳ درصد، معراج ۲ درصد، پویا‌ ایر ۲ درصد از کل پروازهای تاخیردار مهرماه در فرودگاه مهرآباد را به خود اختصاص دادند.

به طور میانگین ۶۱.۶ درصد از پروازهای هر شرکت هواپیمایی بر اساس زمان‌بندی و ۳۸.۴ پرواز هر شرکت هواپیمایی نیز با تاخیر صورت گرفته است. تاخیرهای پروازهای شرکت‌های هواپیمایی شامل تمام عوامل منشاء تاخیر، از جمله نغییرات جوی، عملیاتی و فنی است.


منبع:آنا
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار