سعیدی: به صدا درآمدن زنگ خطر جدی تامین اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : با ادامه روند انباشت بدهی دولت به تامین اجتماعی قطعا این سازمان با بحران جدی مواجه خواهد شد.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛با اشاره به 2 مشکل اساسی صندوق های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد :از حادترین مشکلات این سازمان در حال حاضر برابر نبودن دخل و خرج در ( تعهدات و تکالیف مشخص شده ) و  بدهی دولت که تاکنون به 100 هزار میلیارد تومان رسیده است که بررسی شد.

وی تصریح کرد : تکالیف و تعهداتی که بر عهده این سازمان است طبیعتا بار مالی داشته که بخشی از آن باید از طریق دولت و بخش دیگر ازسوی اعضای سازمان تامین شود.

سعیدی با اشاره به طرح تعجیل بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی افزود: بر اساس این طرح ، دولت در لایحه بودجه سال آینده مکلف به انجام تعهدات خود و پرداخت  بدهی به تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در مقابل نسل های آینده و بازنشستگان تحت پوشش خود مسئول است، تاکید کرد : بر مبنای طرح آماده شده ، دولت موظف است در گام اول بدهی خود را به این سازمان پرداخت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدلیل حساسیت موضوع نمی توان کار امروز را به فردا موکول کرد ،گفت : باید از هم اکنون در استمرار خدماتی که تامین اجتماعی در بخش مستمری و امکانات رفاهی افراد تحت پوشش خود ارائه می دهد ، تضمین حاصل کرد تا این قشر با امید به آینده ای بهتر و بدون دغدغه زندگی کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۴
بیمه های زیر نظر دولت امروزه راهکاراست
آخرین اخبار