بیانیه کمیته داوران فدراسیون فوتبال

کمیته داوران فدراسیون فوتبال اطلاعیه ای را درخصوص مشکلات داوری در مسابقات لیگ کشور صادر کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به مشکلات بوجود آمده در خصوص امر داوری فوتبال در مسابقات لیگ کشوری و با عنایت به برگزاری جلسات متعدد با پیشکسوتان داوری و مدیران باشگاهها، جهت برون رفت از این مشکلات تصمیمات ذیل اتخاذ شد:

1- طرح استعدادیابی در 8 منطقه از کشور که به دلیل عدم تخصیص بودجه اجرایی نشده بود نیاز به تامین بودجه توسط مسئولین دارد که درخواست می شود در اسرع وقت بودجه مورد نیاز در اختیار کمیته داوران قرار گیرد.

2- مقرر شد تا زمان تخصیص بودجه جهت استعدادیابی کمافی السابق از طریق ناظران اعزامی به مسابقات مجتمع نسبت به شناسایی داروان مستعد اقدام شود.

3- از کمیته انضباطی فدراسیون درخواست می شود که موارد ذکر شده در گزارشات داوری در مورد مسائل انضباطی بازیکنان، مربیان، مسئولین و تماشاگران را در زمان کوتاه تری و با جدیت بیشتری بررسی و اعلام رای کند.

4 - دپارتمان داوری نسبت به بررسی گزارش ناظران داوری و ارائه بازخود به داوران با دقت بیشتر عمل کند.

5- مقرر شد که در کلاس ها درجه 3 داوری فقط به افرادی اجازه ثبت نام داده شود که در یکی از رده های مسابقات شهرستان یا استان خود سابقه بازی داشته باشد.

6- از فدراسیون فوتبال درخواست می شود بودجه ای مناسب جهت توسعه آموزشی داوری در اختیار داوران قرار دهد.

7- مقرر شد در صورت تامین بودجه توسط مسئولین از مدرسان اروپایی و تراز اول دنیا جهت آموزش داوران استفاده شود.

8- از فدراسیون فوتبال درخواست می شود نسبت به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز داوران اقدام کند.

9- با توجه به پایین بودن حق الزحمه داوران، پیشنهاد می شود که مسئولین در مورد افزایش دستمزد داوران بودجه مورد نیاز را تامین کند.

10- از کمیته انضباطی درخواست می شود که نسبت به افرادی که علیه داوران مصاحبه های توهین آمیز انجام می دهند برخورد قاطع تر داشته باشد.

11- پیشنهاد می شود فدراسیون فوتبال داوران ممتاز کشور را که در میادین بین المللی درخشش چشمگیر دارند را به نحو مقتضی تشویق کند.

12- مقرر شد تعداد داوران و کمک داوران قضاوت کننده در لیگ برتر در یک پروسه زمانی مشخص (نیم فصل) براساس عملکرد و نمرات نظارت و ارزیابی کمیته داوران تقلیل یابد.

13- تعدادی داور به عنوان داور ذخیره به کلاس نیم فصل دوم دعوت شوند و در مسابقات لیگ برتر به عنوان داور چهارم از آنان استفاده شود.

14- کلاس توجیهی برای ناظران داوری برگزار شود و پس از ارزیابی رتبه بندی شوند و براساس رتبه در لیگ های مختلف از آنان استفاده شود.

15- به دبیرکل فدراسیون پیشنهاد می شود جلسه با حضور اعضای کمیته داوران و سرپرستان سرمربیان تیم های لیگ برتر برگزار و با آنها تبادل نظر کند.

16- در نیم فصل مسابقات آمادگی جسمانی و تست پزشکی از داوران به عمل آید.

17- دپارتمان داوری نظارت ویژه ای روی کلاس های داوری و صدور کارت های صادر شده توسط هیات استانها داشته باشند و با تخلفات احتمالی برخورد کند.

18- دپارتمان داوری لیست داوران و کمک داوران را همراه با عملکرد آنان تا پایان نیم فصل اول به کمیته داوران تحویل دهد که کمیته نسبت به تعدیل آنان اقدام شود.

19- کلیه افرادی که به سمینارهای مختلف خارج از کشور اعزام می شوند پس از بازگشت گزارش سمینار و همچنین موارد در اختیار قرار داده شده را به کمیته داوران تحویل دهند.

20- در رابطه با مشکلات بوجود آمده در خصوص ایاب و ذهاب داوران و ناظران مقرر شد ترتیبی اتخاذ شود که دبیرکل فدراسیون نسبت به برطرف کردن این مشکل دستورات لازم را صادر کند.

21- مقرر شد در اسرع وقت موضوعات مختلف مربوط به داوری به منظور آسیب شناسی مشکلات موجود و کاهش هيجانات ناشی از داوری ها به کميته رسانه فدراسیون فوتبال ارجاع شود تا در اين خصوص سیاست گذاری مناسب صورت پذیرد.

22- مقرر شد به منظور بررسی آخرین وضعيت و شرایط داوری کشور نشست های تخصصی با حضور پيشکسوتان و کارشناسان این عرصه برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.