رییس فدراسیون والیبال از دغدغه‌هایش برای المپیکی شدن می‌گوید:

مربیان جهان از پتانسیل والیبال ایران آگاهند/ سیچلو حضور در المپیک را به سرمربیگری در قطر ترجیح می‌دهد

رییس فدراسیون والیبال ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات والیبال‌نویسان بود.

مربیان جهان از پتانسیل والیبال ایران آگاهند/ سیچلو حضور در المپیک را به سرمربیگری در قطر ترجیح می‌دهد
به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال ایران عصر امروز نشست خبری خود را از ساعت 14 با حضور اصحاب رسانه در سالن آنفی‌تئاتر هتل آکادمی المپیک برگزار کرد.

داورزنی در ابتدای این نشست درباره پروسه طی شده والیبال ایران  در هشت سال گذشته و رسیدن به جایگاه فعلی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: والیبال ایران در چند سال گذشته در سراشیبی رشد و پیشرفت قرار داشت شیب موفقیت والیبال ایران گاهی تند و گاهی ملایم بوده است وخوشبختانه هرگز متوقف نشد قرارگرفتن والیبال ایران در جمع  10 تیم برتر جهان و رسیدن به صدر تیم‌های آسیایی شرایطی را فراهم کرد که امروز انتظارات از والیبال ایران افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است تا جایی که وقتی مقابل قدرت‌های جهان قرار می‌گیریم همه انتظار پیروزی دارند.

وی با بیان این مطلب که حفظ جایگاه کنونی از بدست‌اوردن این جایگاه دشوارتر است عنوان کرد: هدف‌گذاری هایی که از ابتدا برای تیم ملی والیبال ترصیم کرده بودیم به جز راهیابی به المپیک همگی تعقق پیدا کرده است، اتفاقاتی که روزی آرزوی ما بود و امروز به واقعیت تبدیل شد.

داورزنی در مقایسه عملکرد تیم ملی والیبال بین دو سال 93 و 94 خاطرنشان کرد: عملکرد ملی پوشان روی کاغذ در سال 94 با استناد به رنکینگ فدراسیون جهانی نسب به سال 93 بهتر بوده است زیرا در سال 93 در رده 13 جهان قرار داشتیم و در سال 94 در جایگاه هشتم ایستادیم اما نمایش تیم ملی در لیگ جهانی، جام واگنر و جام جهانی 2015 نگرانی‌ها را در بین مردم ایجاد کرد که شاید تیم ملی مشکلاتی از لحاظ مدیریتی، کادر فنی و یا بازیکنان دارد. وظیفه ما این بود که نقاط ضعف  تیم را پیدا کرده و در صدد جبران آن برآیم.

رییس فدراسیون والیبال با اشاره به حساسیت بالای مسابقات انتخابی المپیک در سال 2016 گفت: ضعف‌های تیم ملی باید برطرف می‌شد. در مسابقات انتخابی المپیک علاوه بر تیم‌های استرالیا،چین،ژاپن و ایران تیم‌هایی از کشورهای اروپایی و آفریقایی  و .... حضور دارند و این کار را برای ما سخت خواهد کرد.

داورزنی درباره انتخاب سرمربی و مربی تیم ملی والیبال افزود: از بین گزینه‌های مطرح شده باید باتوجه به محدودیت زمان فردی را به تیم ملی می‌اوردیم که با تصمیماتش شانس المپیکی شدنمان را افزایش دهد در این بین خوان سیکلو  با توجه به تجربه سه ساله دستیاری ولاسکو گزینه خوبی به نظر می‌آمد این مربی علاوه بر توانمندی بالا در تحلیل تیم‌ها شناخت خوبی از بازیکنان و مجموعه والیبال ایران داشت و قطعا می‌تواند با چشم بازتری بازیکنان را رسد کند.

وی ادامه داد: زمانی قصد مذاکره با لوزانو و آناستازی را داشتیم شرایط سیچلو به آن ها توضیح دادیم و لوزانو که گزینه نهایی فدراسیون بود به همکاری با سیچلو رضایت داد و خوشبختانه  به دلیل هم وطن بودن این دو مربی شرایط خوبی حاکم خواهد بود.

رییس فدراسیون والیبال ایران با اشاره به این مطلب که کادر فنی کواچ با مشکلات متعددی از جمله عدم تعامل روبرو بود گفت: لوزانو از تجربه بالایی برخوردار است او در کارنامه خود حضور المپیک را داشته و تجربه بالا به همراه نظم که از او سراغ داریم می‌تواند تیم را به خوبی مدیریت کرده و انسجام را در مجموعه کادر فنی و بازیکنان ایجاد کند.

وی افزود: ما هرگز شخص خاصی را به کواچ تحمیل نکردیم بلکه تنها زمانی که احساس نگرانی داشتیم به او گوشزد کردیم که نفرات کادر فنی برای تیم ملی ایران کم هستند با این حال کواچ همچنان به نفراتش اعتقاد داشت و بر این باور بود که به المپیک راه پیدا می‌کنیم.

رییس فدراسیون والیبال ایران که اخیرا موفق به کسب دو کرسی بین‌المللی در فدراسیون جهانی والیبال و کنفدراسیون والیبال آسیا شده است در بخشی از صحبت‌هایش به توضیحاتی در خصوص این اجلاس پرداخت و گفت: سال آینده مجمع جهانی والیبال در آرژانتین برگزار خواهد شد که در آن مجمع جهانی تمامی اعضای هیئت رییسه که پیش از این در فدراسیون‌های قاره‌ای انتخاب شده‌اند حضور خواهند داشت.

داورزنی درباره استفاده از مربیان ایرانی در کادر فنی تیم ملی گفت: به دلیل فرصت کم زمانی برای آزمون و خطا و یا فراهم کردن بستری مناسب در راستای فرصت دادن به مربیان ایرانی نداریم. با توجه به انتظاراتی که از تیم ملی وجود دارد باید در نظر داشت که کادری فراهم شود که کسب سهمیه کند.

رییس فدراسیون والیبال در خصوص مسئله فرمالیته بودن جلسات کارگروه‌ها که در راستای بررسی عملکرد تیم ملی برگزار شده بود تصریح کرد: ما با دقت نظر تمام همه نقطه نظرات را شنیدیم شاید آن‌هایی که این جلسات را فرمالیته دانسته‌اند خودشان را شایسته دعوت به این جلسات می‌دانستند با این حال به اعتقاد من این جلسات به اندازه کافی مفید بود.

داورزنی درباره اینکه چند درصد شانس المپیکی شدن برای تیم ملی والیبال ایران قائل است اظهار داشت: والیبال مسیر سختی را پیموده است تا به جایگاه فعلی برسد با این حال ما عدم صعود به المپیک را دور قبل تجربه کرده‌ایم اما امسال  باید به المپیک برویم و شک نکنید هر آنچه لازم باشد برای رسیدن به این هدف انجام خواهیم داد. نمی‌توانم درصد خاصی تعریف کنم اما قطعا به المپیک می‌رویم مگر اینکه المپیک برگزار نشود.

رییس فدراسیون والیبال ایران درباره ناراحتی کواچ از برخورد مسئولان فدراسیون والیبال گفت: ما ایمیلی کاملا محترمانه به کواچ ارسال کردیم و ضمن تشکر از زحماتش او را در جریان تغییر و تحولات کادر فنی تیم ملی قرار دادیم. وکیل کواچ ایمیلی به محمود افشار دوست ارسال کرده  و خواستار این شده است که محترمانه به این همکاری پایان دهیم. دستمزد کواچ تا پایان ماه نوامبر پرداخت شده است  و درباره باقی ان نیز در آینده نزدیک به توافق خواهیم رسید.

وی درباره حضور سیچلو در ایران و این شاعبه که مسئولان فدراسیون والیبال قطر از به توافق رسیدن پیکلو بی‌خبر هستم تصریح کرد: من با رییس فدراسیون قطر صحبت کردم و او را در جریان گذاشتم. حضور سیچلو در لهستان نشان از این مطلب دارد که او برای حضور در ایران رضایت دارد و تایید اولیه را داده است.

وی ادامه داد: سیچلو قطعا حضور در المپیک را به سرمربیگری تیم مانند قطر ترجیح می‌دهد با او هماهنگی های اولیه را انجام دادیم و تداوم حضور این مربی در ایران را منوط بر راه یافتن تیم ملی به المپیک قرار دادیم در واقع شرط ادامه همکاری سیچلو در ایران این است که تیم ملی به المپیک راه پیدا کند.

داورزنی افزود: تمام مربیانی که با آن‌ها مذاکره کردیم بخوبی می‌دانند که پتانسیل خوبی در والیبال ایران وجود دارد و این ظرفیت بالا می‌‌تواند به موفقیت و رشد آن‌ها هم کمک کند.

رییس فدراسیون والیبال در پایان از نهایی شدن قرارداد فدراسیون با رائول لوزانو آرژانتینی در ماه دسامبر خبر داده و گفت: لید والیبال لهستان در دسامبر دو هفته تعطیل است و این تعطیلی زمان مناسبی برای حضور لوزانو در ایران و نهایی قرار شدن فی‌ما‌بین خواهد بود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: داورزنی ، والیبال ، ولاسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار