چهل روز از درگذشت خبرنگار شهید حادثه منا گذشت/ آنچه درباره حمیدرضا حسینی گفتند

چهلمین روز درگذشت خبرنگار شهید حادثه منا حمیدرضا حسینی در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم چهلمین روز درگذشت خبرنگار شهید حادثه منا حمیدرضا حسینی با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشگری و مسئولان سازمان صدا و سیما، خبرنگاران و دوستان و خانواده آن شهید در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد. 

بنابر این گزارش، پرویز فتاح  رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آقای حسینی را بسیار خوب می‌شناختم. ما فراتر از یک مسئول و خبرنگار با یکدیگر ارتباط داشتیم. چه در دوره‌ای که من در وزارتخانه بودم و چه دوره‌ای که در بنیاد تعاون فعالیت داشتم. تا همین اواخر که او به این سفر معنوی رفت با هم ارتباط داشتیم. حتی در مراسم ازدواج او نیز شرکت کردم. سفر‌های سخت و طاقت‌فرسایی را در کشور به اتفاق آن رفتیم.

وی ادامه داد: می‌توانم بگویم او یک انسان اخلاقی و خوب و متدینی بود که او را از دست دادیم. اخلاق فردی و حرفه‌ای او ما را به هم وابسته کرده بود. امیدوارم فقدان او با زحمات همکارانش جبران شود. خانواده او باید امیدوار به رحمت و فضل خداوند باشند. سید حمید‌رضا آنقدر خوب بود که خداوند در منا و عید قربان او را پذیرفت.

فتاح تصریح کرد: سال گذشته من در مکه بودم و او به استقبال من آمد و من به او گفتم امیدوارم سال دیگر شما مشرف شوید. او با آداب و اعتقاد خاصی به این سفر رفته بود و خداوند او را به عنوان یک بنده خوب پذیرفت. باید به جامعه خبرنگاری به خاطر رشد چنین افرادی تبریک گفت.

همچنین بهروز تشکر مجری برنامه «به خانه بر می‌گردیم» بیان کرد: حسینی را از همان آغاز روز‌های راه‌اندازی شبکه خبر می‌شناختم. قبل از مشرف شدن به مکه عکس بسیار عجیبی را از خود در تلگرام گذاشت و خداحافظی کرد و بعد از آن هم از طریق پیام‌های تلگرامی با هم ارتباط داشتیم.

وی ادامه داد: بعد از آن عکسی را در مسجد‌النبی از خود گذاشت که بسیار آن را دوست داشتم و بعد از آن هم این خبر دردناک را شنیدم. عزیزانی در این چند سال اخیر در بین ما بوده‌اند که هم‌اکنون نیستند مانند حادثه هواپیمای c130  که خبرنگاران بسیاری را در آن حادثه از دست دادیم. حتی عزیزانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس از بین ما رفتند

تشکر عنوان کرد:حسینی خبرنگار خوب و نابی بود که با رفتنش  جای خالی او بسیار ملموس است او انسانی جستجوگر و کنجکاو بود که در تهیه گزارشات و خبر‌ها وجدان خود را ملاک قرار می‌داد. تصور می‌کنم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده روی خبرنگاران ما علی‌الخصوص جوانان از دست رفتن آن‌ها ضایعه‌ای بزرگ محسوب شود.

راحله امینیان مجری برنامه «به خانه بر می‌گردیم» اظهار داشت: حادثه منا آنقدر دردناک و غم‌انگیز است که از دست دادن هموطنان، چه همکار و چه غیر همکار ما را داغدار کرده است. من از طریق دوستان متوجه شدم او انسان بسیار وظیفه شناسی بوده است. آنچه که در مورد ایشان بسیار دردناک است وابستگی به همسر و دخترشان است. به طوری که این شهید برای این خانواده و خانواده برای او بی‌تاب بودند. اسم آقای حسینی با یادآوری این قضایای غم‌انگیز همراه است. در نهایت امیدوارم تمام خبرنگاران مثل همیشه محکم و استوار در این مسیر پرخطر گام بردارند.

گفتنی است؛ سردار احمدرضا رادان، ابوطالبی مشاور عالی رئیس سازمان صدا و سیما، مهدی مجتهد معاون برنامه ریزی و مالی سازمان صداوسیما و حسن گروسی مدیر کل امور مجلس در این مراسم حضور داشتند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.