پارازیت‌ها، آلاینده‌های مخرب بر روی روح و روان انسان

"پارازیت" دشمنی نامریی که سلامت انسان را نشانه گرفته و از سردرد و سرگیجه تا ناباروری، سرطان و سقط جنین، ارمغان این تکنولوژی پیشرفته و برهم زدن نظام طبیعت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "پارازیت" دشمنی نامریی که سلامت انسان را نشانه گرفته و از سردرد و سرگیجه تا ناباروری، سرطان و سقط جنین، ارمغان این تکنولوژی پیشرفته و برهم زدن نظام طبیعت است. 

پارازیت سخن اول برخی متخصصان عرصه سلامت است تا جایی که مدتهاست پزشکان بخش خصوصی وقتی با پرسش بیماران خود مبنی بر علت یبماری شان مواجه می شوند، پاسخ می دهند «این بیماری بر اثر پارازیت های مخابراتی بوجود آمده است».این در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت، با وجود پذیرش کلی خطر این امواج تاکید دارند، سطح امواج موجود در جامعه به طور معمول افراد را دچار مشکل نمی‌کند و هیچ سند علمی با قاطعیت، مضرات پارازیت بر سلامت انسان را تایید نمی‌کند. با این وجود چرا پزشکان به عنوان یکی از اقشار مرجع و مورد وثوق مردم جامعه بی هیچ مدرک و سند علمی، پارازیت را دلیل انواعی از یبماری‌ها عنوان می کنند؟

هرگز به این فکر کرده‌اید گوشی‌هایتان را وقتی در هنگام خواب، بغل سرتان قرار می‌دهید تا ساعتی باشد برای بیدار کردنتان برایتان ضرر دارد و اشعه‌های این گوشی‌ها هستند که بر روی مغزتان تأثیر می گذارند؟ اصلاً چیزی در مورد اشعه‌های مغناطیسی یا پالس‌ها و یا پارازیت‌های الکترومغناطیسی می‌دانید که در اطراف ما به واضح دیده می‌شوند و ما از ارتعاشات آن‌ها و ضررات آن‌ها بی‌خبریم؟

هر چه که نسل به نسل پیش می‌رویم و پیشرفت‌های عظیم را درباره این الکترومغناطیس‌ها می‌بینیم، فقط ممکن است از لحاظ کارایی و یا کمک‌رسانی به دیگر وسایل‌ها چیزی بدانیم ولی در اصل در مورد معضلات و مضرات آن‌ها چیزی نمی‌دانیم حتی به دنبال آن هم اصلاً نرفتیم که اطلاعاتی لااقل در مورد آن بدانیم، این الکترومغناطیس‌ها یا پارازیت‌ها بیشتر در ماهواره‌ها، تلفن‌های همراه دیده می‌شود که مانع از دیدن تصاویر از ماهواره‌ها و یا صحبت‌ کردن و شنیدن حرف مقابلتان از تلفن همراه می‌شود حال باید بدانیم که این پارازیت‌ها چه معایبی برای سلامتی انسان با خود به همراه دارد.

زینب شاهمرادی روانشناس در رابطه با معایب و مضرات پالس‌های مغناطیسی یا پارازیت‌ها گفت: بیشتر پالس‌های مغناطیسی که در هوا وجود دارند بر روی روح و روان انسان تأثیرات خطرناکی می گذارند و این سؤال به ذهن همه می‌رسد که آیا این امواج الکترومغناطیسی برای انسان ضرر دارد یا نه؟
از سردرد تا سرطان در چنبره آنتی سیگنال ها!
زینب شاهمردی روانشناس  با اشاره به پارازیت‌ها، آلاینده‌های خطرناک بر روی مغز و روح و روان انسان هستند، افزود: پارازیت‌ها همان امواج الکترومغناطیسی هستند که از دکل‌های مخابراتی، دیش‌های ماهواره‌ای و حتی گوشی‌های تلفن همراه که در دسترس داریم ساخته می‌شود با این حساب می‌توان گفت در محیط اطراف ما امواج الکترومغناطیس خیلی زیاد است حال این سؤال پیش می‌آید که آیا امواج الکترومغناطیس یا پارازیت‌ها مضر هستند و چقدر برای سلامتی انسان خطرناک است؟

وی با اشاره به اینکه این امواج باعث بروز انواع بیماری‌ها در انسان می‌شود، تصریح کرد: اخیراً بحث‌های زیادی در این مورد انجام شده و بیماری‌های گوناگونی به وجود آمده که روز به روز شاهد افزایش این بیماری‌ها هستیم از جمله انواع سرطان‌ها که به طور اخیر دیده شده سرطان خون، بیماری‌های عصبی، بیماری‌های قلبی و عروقی و طیف وسیعی از بیماری‌هایی که مربوط به ناباروری و سقط جنین با موضوع پارازیت‌ها به گوش می‌رسد و دلیل تمام این بیماری‌ها امواج الکترومغناطیس است.

گوش شنوا می‌خواهیم که نداریم!
حسین کرمانپور روانشناس در این رابطه عنوان کرد: هر بار که در رابطه با پالس‌های مغناطیسی گفته شد مردم جامعه ما گوش شنوایی نداشتند و هیچ کاری هم در این رابطه نمی‌توان انجام داد و هیچ اثری و سودی بر ما ندارد.

وی بیان کرد: امواج الکترومغناطیس‌ها یا پارازیت‌ها یک‌سری سرطان‌‌ها را به وجود می‌آورند و باعث کاهش رشد و قد می‌‌شود، بر روی خانم‌‌ها اثرات بسیار بسیار منفی دارد و روی رحم و بارداری خانم تأثیر می‌گذارد و خیلی سریع در بدن همه خانم‌ها رشد می‌کند، پارازیت‌های الکترومغناطیسی میگرن و سردردها را افزایش می‌دهد و حتی سلول‌های ناشناس را فعال کرده و رشد آن‌ها را بیشتر می‌کنند.

نظرات موافق و مخالف در هاله‌ای از ابهام
شاهمرادی با بیان اینکه نظراتی که در مورد پارازیت‌ها مطرح شد بسیار متفاوت است یک عده نظرات موافق دادند و می‌گفتند این پارازیت‌ها به نوبه خود برای کنترل شبکه‌های ماهواره‌ای و برنامه‌های ناسالم است ولی بعضی‌ها هم نظرات مخالف دادند که تحقیقی در دانشگاه‌ تربیت مدرس انجام شده و نتیجه مشخصی ر‌ا بیان کردند که افرادی که در معرض تشعشعات دکل‌های تلفن همراه هستند و پارازیت‌های ناشی از آن احتمال ابتلای آن‌ها به اختلالات ناباروری پیشرفته افزایش پیدا کرده است یعنی در اصل حضور در معرض این اشعه‌ها و قرار گرفتن باعث شده که افراد مبتلا به نوعی از اختلالات ناباروری شوند.

این روانشناس گفت: پارازیت‌ها اختلالات عصبی و سلولی ایجاد می‌کنند و بسیار سرطان‌زا هستند و خیلی آشفتگی و نگرانی در بین مردم ایجاد کرده است البته تحقیقاتی در این رابطه انجام شده و بیشتر از این بیماری‌ها جسمی است و در اینجا این سؤال پیش می‌آید که پارازیت‌ها و آلاینده‌ها برای سلامت روان انسان مضر هستند یا نه؟ مثل بیماری‌های جسمی که گفته شد بیماری‌های روانی مثل سرگیجه و سردردهای عصبی حاد و مزمن هستند. امروزه خیلی‌ها دچار بیماری‌های اضطراب و استرس‌های گوناگون نیز می‌‌شوند که مردم ما آن‌ها را تجربه کرده‌اند که این‌ها همه در اثر امواج الکترومغناطیس در بین مردم جا داده شده است.

خطر اصلی را از بیخ گوش خود دور کنید
زینب شاهمرادی با اشاره به مضرات تلفن همراه که بسیار از آن استفاده می‌کنیم، اذعان داشت: گوشی تلفن همراه جزء دستگاه‌هایی است که امواج الکترومغناطیس دارد و بهترین کار این است که حدالمقدور و در طول روز کمتر از آن استفاده شود و تلفن همراه را حداقل در هنگام استراحت و موقع خواب خاموش کنیم و از کنار اتاق خواب و اتاق محل استراحتمان دور کنیم که این حداقل کار و کوچک‌ترین کمکی است که در اصل می توانیم به خودمان انجام دهیم و تا حدی امواج الکترومغناطیس را از خود دور نگه داریم تا آسیبی به سلامتی‌مان نزند.

این روانشناس اشاره کرد: تحقیقاتی که خیلی وسیع انجام شد و بهتر این است که از تیررس این امواج خودمان را دور کنیم و احتیاط را شرط عقل کنیم که این امواج برای جسم انسان و روح و روان انسان قطعاً می‌تواند مضر باشد و هر چه از این افراد دورتر باشیم آشفتگی‌های جسمی و روحی ما کمتر خواهد شد و زند گی سالم‌تر با جسم و روان سالم‌تری را در اجتماع همه تجربه می‌کنیم.

با بیان این همه امواج خطرناک در کنار ما، درمی‌یابیم که این امواج الکترومغناطیس برای همه افراد جامعه بالأخص زنان باردار بسیار مضر هستند بکوشیم تا بتوانیم از این امواج بیش از پیش دوری کنیم تا بر اعصاب خود مسلط باشیم و جامعه‌ای عاری از بیماری‌های گوناگون باشیم.


گزارش از فاطمه فلاح خیر

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار