در سومین اجلاس GECF؛

مادورو بر نقش موثر کشورهای عضو GECF در تعیین قیمت گاز تاکید کرد

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: در چارچوب اهداف و اصول این مجمع می‌توانیم به تعیین قیمت گاز در اوپک گازی کمک کنیم.

مادورو بر نقش موثر کشورهای عضو  GECF در تعیین قیمت گاز تاکید کرد

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "نیکولاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا ضمن ایراد سخنرانی در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز با بیان اینکه هدف اصلی این مجمع استحکام برنامه‌ها است، گفت: پس از برگزاری اولین اجلاس در سال 2011 در دوحه و 2013 در مسکو به نتایجی رسیدیم که قرار است در سومین اجلاس به دنبال تحکیم بخشیدن به آنها هستیم.

وی با بیان اینکه الحاق جمهوری آذربایجان به کشورهای عضو مجمع صادر کننده گاز مایه خوشحالی است، افزود: یکی از مسائل مهم سومین مجمع کشورهای صادرکننده گاز می‌تواند تبادل تجربیات باشد و امیدواریم چارچوب‌های این مجمع را بیشتر تقویت کنیم.

رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه کشورش براساس انقلابی که 15 سال پیش اتفاق افتاد صاحب و مالک و منابع طبیعی خود شد، تصریح کرد: یکی از کسانی که معماری این مسائل را به عهده داشت، فرمانده چاوز بود که ما را به توسعه اجتماعی و اقتصادی رساند.

مادورو بیان کرد: قبل از انقلاب ونزوئلا کشورهای دیگر منابع ما را در  چنگ خود داشتند و ما به همت چاوز توانستیم بر ذخایر مهم گازی خودمان مالکیت کامل داشته باشیم و اکنون مقام پنجم را در عرصه بین‌المللی و در زمینه ذخایر گازی دارا هستیم.

نیکلاس مادورو افزود: در این مجمع توانستیم کشورها و دولت های برادر و همسویی را پیدا کنیم و همانطور که رئیس جمهور گینه استوایی اشاره کرد این مجمع مجال تبادل نظر را به کشورهای عضو می‌دهد و به یمن این تبادل نظرها ما شاهد یکپارچگی مواضع و نهایتا شاهد توسعه کشورهای عضو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حق حاکمیت بر منابع طبیعی از عناصر بسیار مهمی است، تصریح کرد: در چارچوب اهداف و اصول این مجمع می‌توانیم صنعت انرژی پاکی مثل گاز را روز به روز موثرتر کنیم و به تعیین قیمت گاز در اوپک گازی کمک کنیم.

مادورو ادامه داد: خطوط لوله گاز برای انتقال گاز از کشورهای دارنده به بقیه مناطق بود و ما در سایه تلاش‌های این مرد بزرگ(چاوز) اکنون شاهد توسعه در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین هستیم.

رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه ما اکنون شاهد توسعه خطوط لوله گازی از ونزوئلا به بعضی از کشورهای حوزه کارائیب هستیم،‌ گفت: هدف ما این است که این منابع گازی را به آمریکای مرکزی و کشورهای فاقد این انرژی انتقال دهیم.

مادورو در پایان خاطرنشان کرد: من از پیشنهاد بولیوی برای برگزاری چهارمین اجلاس در این کشور حمایت کامل می‌کنم و از همه سازمان‌های عضو می‌خواهم تا همکاری‌های لازم را داشته باشند تا در قرن 21 شاهد هماهنگی و توسعه هر چه بیشتر کشورهای عضو باشیم.

شایان ذکر است؛ سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز بعدازظهر امروز در تهران آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار