در سومین اجلاس GECF؛

المجبوری: همکاری کشورهای GECF در جهت ثبات قیمت‌ گاز و جبران تورم جهانی

وزیر آموزش لیبی گفت: باید در جهت ثبات قیمت‌های گاز همکاری داشته باشیم تا تورم جهانی را جبران و قیمت واقعی را حفظ کنیم.

المجبوری: همکاری کشورهای GECF در جهت ثبات قیمت‌ گاز و جبران تورم جهانی
به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "فتحی المجبوری" وزیر آموزش لیبی در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با بیان اینکه 7 سال پیش در مسکو نمایندگان 11 کشور جلسه گذاشتند و توافق کردند تا این مجمع تشکیل شود اظهار داشت: از آن زمان تاکنون بسیاری از پیشرفت ها در کار مجمع به وجود آمد و بسیاری از اهداف به تحقق رسید.

وزیر آموزش لیبی با اشاره به اینکه به رغم تمامی این موارد به همکاری بیشتری در کشورهای عضو نیازمندیم گفت: باید در جهت ثبات قیمت‌های گاز همکاری داشته باشیم تا تورم جهانی را جبران و قیمت واقعی را حفظ کنیم زیرا نوسان قیمت ها می تواند پیامدهای منفی بر اقتصاد ما داشته باشد.

وی ادامه داد: باید در وهله اول برای حفظ ثبات قیمت ها تلاش کنیم سپس به مسئولیت اجتماعی مان در قبال بشریت پایبند باشیم . 

المجبوری با بیان اینکه در زمینه پژوهش و استفاده از گاز هم باید اقداماتی صورت گیرد تا گاز به صورت دوستدار طبیعت باشد و از گرمایش هوا و تغییر اقلیم جلوگیری کنیم.

وزیر آموزش لیبی همچنین افزود: ما باید به مسئولیت مان در قبال مردم کشورهایمان به ویژه اقشار آسیب پذیر پایبند باشیم و تلاش کنیم تعاملاتمان در زمینه گاز شفاف تر و با فساد کمتر باشد.

وی با بیان اینکه ما باید راه هایی را پیدا کنیم تا این گروه ها بتوانند از این منابع استفاده کنند خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها نشان داده‌اند که منابع طبیعی به خودی خود نمی تواند زندگی خوبی برای مردم به ارمغان بیاورد بلکه فساد و عدم شفافیت می تواند این منابع را به عنوان نفرینی برای این کشورها تبدیل کند.

المجبوری در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما روحیه همکاریمان را حفظ کنیم موفقیت قطعا همراهمان خواهد بود و لیبی آمادگی کامل خود را برای مشارکت و همکاری با همه کشورها در این مجمع را اعلام می کند.

شایان ذکر است؛ سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز بعدازظهر امروز در تهران آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

برچسب ها: المجبوری ، لیبی ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار