بازتاب اولین جشنواره فوتبال دختران ایران در سایت کنفدراسیون آسیا

سایت رسمی کنفدراسیون آسیا با انتشار گزارشی برگزاری اولین جشنواره فوتبال دختران ایران را بازتاب داد.

بازتاب اولین جشنواره فوتبال دختران ایران در سایت کنفدراسیون آسیا
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان برگزاری اولین جشنواره فوتبال دختران در کشورمان چنان اهمیتی داشت که  سایت رسمی کنفدراسیون آسیا AFC  در گزارشی جامع آن را بازتاب داد.

در این گزارش آمده است : ایران اولین فستیوال دختران خود را در استان البرز برگزار کرد که در آن 322 دختر از 23 تیم حضور داشتند.بازیکنان فوتبال زیر 12 سال علاوه بر فعالییت های فوتبالی و استعدادیابی، در دوره های آموزشی و تفریحی مختلفی شامل کلاس های ضد دوپینگ موسوم به « بیایید به دوپینگ نه بگوییم»شرکت کردند.

در طول این جشنواره  که  در آن تیم ملی فوتسال زنان ایران که در ماه سپتامبر قهرمان اولین دوره رقابتهای فوتسال قهرمانی آسیا شد،  و نیز فرشته کریمی بهترین بازیکن آن مسابقات نیز حضور داشتند دوره های آمادگی نیز برای استعدادیاب ها و مربیان فوتبال دختران در سطح فوتبال پایه برگزار شد. 

ایستگاه هایی نیز برای دختران درنظر گرفته شده بود تا دریبل زنی، حمل توپ، چرخش با توپ و دیگر مهارت های فوتبال را تمرین کنند.تست آمادگی جسمانی نیز از دختران به عمل آمد.

در بخش دیگری از این گزارش به بخش هایی از صحبت های علی کفاشیان رییس و علیرضا اسدی دبیر فدراسیون کشورمان اشاره شده است.

کفاشیان گفت:از  دیدن 322 دختر در این اردو واقعا خوشحالم  ،همچنین  از حضور مربیان و استعدادیاب ها برای پیشرفت فوتبال و فوتسال پایه دختران خوشحالم.

علی رضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز گفت با برنامه ریزی مناسب باید به بهبود فوتبال دختران کمک کنیم تا  بتوانیم دختران بااستعداد را بشناسیم.

وی گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، باید رویکردمان را  در قبال پیشرفت  ورزش و فوتبال زنان تغییر دهیم. 

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار