بحران اشتغال در جهان

سازمان جهانی کار با تاکید بر بیکاری حدود ۲۰۰ میلیون جوان در کشورهای مختلف جهان، اعلام کرد: ۷۳ میلیون نفر از این جوانان در سنین ۱۵ تا ۲۴ سال هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره اشتغال جوانان، اعلام کرد: فراهم کردن زمینه های اشتغال و کار مناسب برای جوانان، یکی از چالش‌های اصلی جهانی و اولویت‌های سازمان جهانی کار است.
رشد فراگیر و پایدار اقتصادی و اشتغال و کار مناسب برای همه؛ جزو ۸ برنامه و هدف پیش بینی شده برای دستیابی به توسعه پایدار در کشورها است که به عنوان اولویت هایی تا سال ۲۰۳۰ میلادی مطرح است. سازمان جهانی کار تاکید دارد از طریق ۱۹ نهاد سازمان ملل متحد، به دنبال افزایش تاثیر سیاست های اشتغال جوانان و گسترش عمل برای ایجاد مشاغل مناسب برای زنان و مردان هستیم.

در حال حاضر دو نفر از هر پنج نفر جوان متقاضی کار در کشورها بیکار هستند. در سال ۲۰۱۴ میلادی، حدود ۲۰۰ میلیون نفر از جوانان بیکار بودند که از این تعداد حدود ۷۳ میلیون نفر بین سنین ۱۵ تا ۲۴ سال بودند. بحران اشتغال جوانان نشان دهنده وجود کسری فرصت های شغلی مورد نیاز در کشورهای مختلف جهان است که به صورت یکی از چالش های اصلی زمان ما خودنمایی می کند.

عمل به سیاست‌های بلندمدت برای اشتغال جوانان، گسترش سیاست های ملی و منطقه ای و مداخلات دولت‌ها در اشتغال زایی جوانان، افزایش دانش و تخصص‌های مورد نیاز برای اشتغال جوانان و بسیج امکانات موجود در این زمینه از راهکارهایی است که در این باره مطرح و باید به کار بسته شوند.

رسیدگی به مسائل اشتغال جوانان به عنوان یک اولویت طولانی مدت در دستور کار سازمان ملل متحد است و در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز در سازمان بین المللی کار قطعنامه ای برای اقدام فوری، هدفمند و تازه برای مقابله با بحران اشتغال جوانان به تصویب رسیده بود.


منبع: مهر
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.