ادعای وب سایت وکس: نمی‌توان داعش را شکست داد، مگر اسد برکنار شود

پایگاه اینترنتی وکس مدعی شد تا زمانیکه "بشار اسد" در سوریه بر سر قدرت است، نمی‌توان داعش را شکست داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی وکس در گزارشی به قلم "مکس فیشر" مدعی شد: اگر قدرت‌های نظامی نمی‌توانند گروه تروریستی داعش را کاملا نابود کنند و فقط ضرباتی مقطعی به آنها وارد می‌کنند فقط به این دلیل است که هنوز "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، بر این کشور حکومت می‌کند.

وکس همچنین نوشت: اگر به نقشه قلمرو داعش در چند سال اخیر نگاه کنیم متوجه خواهیم شد محدوده این قلمرو به طرز چشمگیری کوچک شده است. داعش در حدود 25 درصد از قلمرو خود را فقط در تابستانی که گذشت از دست داد. در عراق، تسلط داعش بر شهرهای تکریت و رمادی از دست رفت و در سوریه نیز با کمک نیروهای پیشمرگه کُرد، رقه از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی شد. باوجود این پیشروی‌ها در قلمرو داعش؛ چرا حملات  تروریستی این گروه گسترش یافته و به اروپا نیز راه یافته است؟ در همین مدت که داعش بخش زیادی از سرزمین تحت تسلط خود را از دست داد، 27 نفر را در کویت، 38 نفر را در شهر ساحلی سوسه (تونس) ، 43 نفر را در بیروت، 224 نفر را در هواپیمای مسافربری روسیه و 130 نفر را در پاریس به کام مرگ کشاند. به نظر می‌رسد هرچقدر حملات نیروهای خارجی علیه داعش افزایش یابد، حملات تروریستی این گروه نیز مرگبارتر می‌شود.

وکس در ادامه مدعی شد: ناتوانی در شکست دادن داعش، ادامه یافتن جنگ داخلی در سوریه است. این جنگ داخلی پایان نمی‌یابد مگر آنکه به حکومت اسد در سوریه خاتمه دهیم. به همین دلیل است که افزایش حجم بمباران علیه داعش هم نمی‌تواند این گروه تروریستی را کاملا نابود کند.

زمانیکه از کارشناسان درباره علت پایداری داعش پرسیده می‌شود، ده‌ها دلیل مختلف برایتان ذکر می‌کنند. دلایلی مانند دخالت نظامی آمریکا در عراق، اقدامات نظامی نیروهای خارجی در سوریه، گسترش افکار افراطی‌گرایانه در اروپا، بحران سیاسی در بغداد و... همه می‌توانند در ادامه حیات داعش نقش موثری ایفا کنند؛ اما مشکل اصلی از جای دیگری نشات می‌گیرد. درحالیکه بشار اسد خود را دشمن داعش معرفی می‌کند، او به نوبه خود تنها دلیل پابرجا ماندن این گروه تروریستی است. اسد شرایطی را فراهم کرد تا داعش بوجود آید. تا زمانیکه داعش به اعمال تروریستی در سوریه ادامه دهد، حتی کشورهای غربی و مخالف اسد نیز تلاش می‌کنند با سرنگونی دولت مرکزی، از بروز آشوب و هرج و مرج بیشتر در سوریه جلوگیری کنند. اسد هم به خوبی از این موضوع آگاهی دارد و به همین دلیل داعش را تحمل می‌کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار