استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم+ تصاویر

عربستان‌ در ادامه مواضع جنون‌آمیزخود علیه ایران،قطعنامه‌ای ضدایرانی را در سازمان ملل به‌ تصویب رساند.

به گزارش خبرنگار حوزه‌مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عربستان‌سعودی در ادامه مواضع خصمانه و جنون‌آمیز خود علیه ایران و به‌بهانه مداخله در سوریه، قطعنامه‌ای ضدایرانی را باهمراهی حامیان‌غربی تروریسم در سازمان ملل به‌تصویب رساند.

در این جریان، چندی قبل بود که زمزمه‌هایی از ارائه پیش‌نویس طرح ضدایرانی عربستان‌سعودی در کمیته حقوق‌بشر سازمان ملل مطرح شد.
اقدامی که از همان ابتدا با واکنش صریح وکلای‌ملت و اعضای کمیسیون‌امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس مواجه شد.

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم

این اقدام آل‌سعود در حالی شکل گرفت که میراث‌داران تخت لرزان عبدالعزیز در داخل، با بحران‌ها و کشمکش‌های زیادی پیرامون  به‌دست‌گیری مناصب حکومتی و عزل‌و‌نصب‌های پادشاهی دست‌به گریبان هستند. در عرصه سیاست‌خارجی نیز بی‌شک رتبه نخست متزلزل‌ترین و ناکام‌ترین راهبردها و اقدامات استراتژیک در منطقه و حتی جهان، به اذعان اکثر تحلیل‌گران سیاسی دنیا به سردمداران خودکامه آل‌سعود اختصاص می‌یابد.

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم
 
در چنین شرایطی که سیل بحران از همه سو شبه‌جزیره عربستان و حکام وهابی آن‌را احاطه کرده است، پیش‌نویس ارائه شده از سوی عربستان سعودی در محکومیت "مداخله" خارجی در سوریه که به طور مشخصی به ایران اشاره دارد، در کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است.

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم

کمیته‌ای که به کمایی عمیق فرورفته و صدور قطعنامه‌های آن تنها براساس اعمال قدرت‌سیاسی تعدادی ازکشورهای غربی و آمریکاست که همه منابع خود را وقف پرورش و روانه ساختن تروریست‌های تکفیری به منطقه غرب‌آسیا می‌کنند.

ما در این گزارش ضمن بررسی این اقدام‌واهی و استیصالی مقامات سعودی و ارائه یک دید کلی از جنایات رژیم آل‌سعود در ماه‌های اخیر، اظهارات تعدادی از وکلای خانه ملت را پیش از تصویب این قطعنامه و نیز پس از آن، بیان می‌کنیم.



*"جنگ‌علیه یمن"، کابوسی که مبدل به باتلاق آل‌سعود شده است

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم
 
در 6 فروردین‌ماه سال جاری بود که آل‌سعود به همراهی تعدادی از شیوخ مرتجع عربی منطقه حملات خود به یمن را به بهانه حمایت از رئیس جمهور مستعفی این کشور تحت عنوان طوفان قاطع آغاز کرد. این حملات که نخستین جنایات جنگی آل‌سعود پس از به تخت نشستن ملک سلمان به شمار می‌رفت، در حالی بود که گناه‌مردم یمن تنها مخالفت با حکومت فردی به‌نام منصور‌هادی بود؛ فردی که نوکر حلقه‌به‌گوش آل‌سعودمحسوب می‌شود.

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم
 
 در طول این حملات وحشیانه که عمده اهداف آن ویرانی مناطق مسکونی و زیرساخت‌های شهری بودند، تعداد بیشماری از مردم بیگناه از جمله زنان و کودکان به خاک و خون کشیده شدند.
 
هم‌اکنون جنایت جنگی مقامات سعودی علیه ملت بی‌دفاع یمن با گذشت 8 ماه هنوز نتوانسته به اهداف خود دست یابد.
 
در حقیقت مقاومت جانانه نیروهای داوطلب مردمی به تبعیت از جنبش انصارالله یمن در واقع آل‌سعود را در کابوسی عمیق گرفتار کرده است؛ به‌گونه‌ای که با افزایش حملات هوایی به مردم بی‌دفاع، خاندان سعودی دست و پای بیشتری برای سقوط خود می‌زنند، بنابراین اکنون یمن برای عربستان به مثابه باتلاقی است که با گذر زمان بیشتر در آن فرو می‌رود.
 
* فاجعه منا و مُهری به نام "میهمان‌کشی" بر پیشانی آل‌سعود

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم
 
در حج تمتع امسال فجایعی در سرزمین منا به وقوع پیوست که این مراسم را به عنوان بزرگترین فاجعه تاریخ حج ثبت کرد. در روز پنج‌شنبه 2 مهرماه سال جاری برابر با 24 سپتامبر 2015 میلادی و همزمان با عید قربان و در حرکت حجاج به‌سوی سرزمین منا به قصد انجام اعمال رمی‌جمرات و به پایان رساندن مناسک حج ابراهیمی، فاجعه‌ای وحشتناک چشم همه مسلمانان جهان و حتی غیر مسلمانان را نیز اشک‌بار کرد.
 
در آن روز بیش از 7000 انسان جان خود را به دلیل سوء مدیریت عامدانه حکام سعودی از دست دادند، البته از همان لحظات اولیه وقوع حادثه، رسانه‌های سعودی با سانسور خبرهای این فاجعه، سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایات خود بودند و این اهمال در مدیریت کنگره عظیم حج را به عواملی مانند قضا و قدر و حجاج آفریقایی نسبت دادند.  
 
فاجعه‌ای که با ممانعت شرطه‌های سعودی از کمک‌رسانی تیم پزشکی کشورها به مصدومانشان همراه شد و در مقابل دیدگان چفیه‌سرخ‌های مستبد سعودی؛ میهمانان حریم امن الهی در گرمای طاقت‌فرسا و در اثر تشنگی و فشار سیل جمعیت مظلومانه جان سپردند.


 
* ناکامی نوچه‌های داعشی آل‌سعود در منطقه و به‌ویژه سوریه

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم 
 
در سوریه نیز پس از گذشت چندین سال از بحران و فاجعه انسانی به دست تروریست‌های تکفیری دست‌پرورده آل‌سعود از قبیل داعش و جبهةالنصره، و نیز با پیروزی‌های پی در پی ارتش و نیروهای مقاومت مردمی سوریه در عرصه نبرد میدانی و همراهی روسیه و ایران در دو جبهه نظامی و دیپلماسی با دمشق، سردمداران کاخ پادشاهی ریاض، بار دیگر نیز با سرافکندگی و فرورفتن در اغمای سیاسی، ناکامی آل‌سعود را به چشم خود دیدند.
 
اکنون که به اذعان اکثر رسانه‌ها و افکار عمومی جهان نام ‌آل‌سعود به حمایت از تروریسم‌پروری و داعش گره خورده است، سلاطین خودکامه سعودی با شکستی دیگر در عرصه دیپلماسی مواجه شده‌اند.


 
* رسانه‌های غربی که به پیوند داعش و آل‌سعود اشاره دارند

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم 
 
از میان رسانه‌های غربی روزنامه فرانسوی "لیبراسیون" نوشت: ترکیه، عربستان و قطر از منابع و حامیان مالی گروه تروریستی داعش هستند.  روزنامه "نیویورک تایمز" نیز عربستان سعودی را پدر قانونی داعش دانست.  
 
استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم 

حال در شرایطی که تیر بحران و جنگ‌افروزی و آدم‌کشی داعش از کمان آل‌سعود رها می‌شود و دُم میراث‌داران عبدالعزیز به تروریست‌های تکفیری گره خورده است، رژیم آل‌سعود به دلیل توجه بیش از حد به راه‌اندازی جنگ نیابتی با جمهوری اسلامی ایران و با حمایت آشکار کاخ‌سفید و رژیم غاصب صهیونیستی، قطعنامه حقوق بشری خود را علیه ایران در سازمان ملل به تصویب رساند.
 
 
*قطعنامه‌حقوق‌بشری‌علیه‌ایران سیاسی است/ سازمان‌ملل ریاض را در نقشه‌جهان‌نمی‌بیند

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم
 
"علاء الدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه قطعنامه حقوق بشری علیه ایران فاقد هرگونه ارزشی حقوقی است، گفت: این قطعنامه از اساس مردود بوده و سازمان ملل اگر هنری دارد باید به جنایت‌های رژیم صهونیستی و عربستان در منطقه بپردازد، این دلیل کافی است که این اقدام اخیر سازمان ملل یک حرکت سیاسی و فاقد وجاهت قانونی است.



*عربستان منشاء تربیت و صدور تروریسم در منطقه


استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم
 
"حسین سبحانی‌نیا" نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان این‌که عملکرد ضعیف در مدیریت داخلی، بروز انتقادات مردمی و سیاست‌های اشتباه درعرصه سیاست خارجی عربستان، مقامات آل سعود را به گزافه‌گویی و یاوه‌گویی واداشته است، گفت: یکی از عوامل طرح این‌گونه ادعاها، بروز فاجعه منا و عملکرد اشتباه دولت عربستان در مدیریت این مسئله بود.
 
وی ادامه داد: در وضعیت کنونی عربستان خود به منشأ تربیت و صدور تروریسم تبدیل شده، حال طرح ادعاهایی مانند انتقال مقادیری از اسلحه‌های ایرانی به منطقه شیعه‌نشین قطیف تنها برای انحراف افکار عمومی داخلی و منطقه‌ای صورت می‌گیرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: یکی دیگر از دلایل طرح ادعای عربستان، شکست سیاست‌های آل سعود در منطقه به‌ویژه در عراق و سوریه است، به طوری که در سال‌های اخیر عربستان اعتبارات هنگفتی را برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه هزینه کرده اما باز هم به نتیجه خود نرسیده است؛ هم‌چنین آل‌سعود پس از چند ماه حمله هوایی به مردم یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی و مسلح در این کشور به دستاوردی نرسیده و تنها عاملی برای کشتار مردم یمن و افزایش خشم مردم منطقه شده است.


 
*قطعنامه پیشنهادی عربستان علیه ایران، فرار به جلوی حامیان تروریسم در سوریه

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم

"عباسعلی منصوری‌آرانی" عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه قطعنامه سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در سوریه از سوی ایران و روسیه، به منزله فرار به جلوی حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه است، گفت:‌ این قطعنامه در جهت کم رنگ کردن سیاست‌های اشتباه کشورهای عربی و غربی در قبال سوریه و تضعیف اقدامات ایران و روسیه در این کشور است.
وی ادامه داد: در این شرایط تمام کشورهای جهان به میدان تاخت و تاز گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌اند، حال عربستان به‌جای تغییر موضع و سیاست‌های خود در قبال حمایت از تروریسم، دیگران را به موارد مختلف از جمله نقض حقوق بشر متهم می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس‌نهم، افزود: به‌طور حتم تمام اقدامات و سیاست‌های عربستان درباره منطقه محکوم به شکست بوده و قطعنامه سازمان ملل نیز خارج از این رابطه نیست و به طور حتم آل سعود و دیگر کشورهای حامی تروریست، با تصویب این قطعنامه کاری از پیش نمی‌برند.

استیصال ریاض با چاشنی جنون‌آمیز حمایت از تروریسم
 
هم‌اکنون عربستان با توجه به جنایاتی که در یمن و سوریه شکل می‌دهد، به‌عنوان منشاء اصلی تروریسم و بزرگترین ناقض امنیت و صلح‌وثبات در منطقه محسوب می‌شود، بنابراین بدون‌شک پیامی که از مردم کشورهای منطقه به دربار ریاض مخابره می‌شود این است‌‌که اگر قرار براین باشد قطعنامه‌ای علیه کشوری در سازمان ملل صادر شود، بی‌تردید این عربستان و حکام وهابی آن هستند که دستانشان به خون بی‌گناهان در یمن و سوریه و قربانی شدن بیش از هفت‌هزار تن از حجاج بیت‌الله‌الحرام در سرزمین منا آلوده است و مستوجب محکومیت و قطعنامه نقض‌حقوق بشری در مجامع بین‌المللی هستند.
 

گزارش‌ از: وحید امیدی‌موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
با سلام .اون روز میشه پیش بینی کرد که این وهابیان خون خوار تو خون خودشون دستو پا میزنند . و مکه و بقیع از دست قطع شده اونها به دست شیعه های جعفری بیافتد.و پرچم الله را ازدست رهبر به دست صاحب واقعی این پرچم مهدی صاحب الزمان بدهد .به امید آن روز صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
سران عربستان همان خوارج اند همان ملعون هایی هستند که ازپشت به مولا علی علیه السلام شمشیر کشیدند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
بار دیگر در عربستان قدرت به دست نوادگان اباجهل و اباسفیان ها افتاد. امید است که با ظهور امام زمان، ریشه شان به همت عاشوراییان امروزی برکنده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر ال سقوط ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
پیام ملت ایران به سران بی مغزال سقوط:هرکی می گه نون وپنیر تودیگه سرت روبذاروبمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
اگه رهبری اجازه بده پیر زنهای محله ما عربستان رو تو نصف روز میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
مطمئنم مسئولین و رهبر عزیز روز سرنگونی آل سعود ملعون را با سلاحهای قدرتمند ارتش و سپاه در دکترین خود دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
نمیدونم چرا مردم عربستان قیام نمیکنن و این مزدورارو برنمیچینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
با سلام عکس جناب آقای سبحانی نیا را اشتباه گذاشتید لطفا اصلاح بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
لعنت خدا به اون خاندان آل سعودی که تو از بین بردن مردم بی گناه جهان نقش دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
بذار کارمون تو سوریه تموم بشه به امید خدا حساب این سگهای هار بی صاحب هم میرسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
بزارید حمله کنیم نابود کنیم آل سقوط را ، این عرعرستان جرات مبارزه با ایرانی را ندارند تن لش ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
چطوری عربستان فزرتی قعطنامه برعلیه ما در سازمان ملل به تصویب می رساند.؟
Iran (Islamic Republic of)
DarvishMorad
۱۵:۳۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
سازمان خلل رابارشوه وبکمک آمریکای خبیث واداشته به چنین اعمال ننگینی دست بزند.ضمناآل سقوط دست راپیش گرفته پس نیفته
مرگ برآل سقوط آمریکایی
آخرین اخبار