پلارک:حضور 500 هزار ایرانی در عراق/غافلگیری ازسفر زودهنگام زائران به کربلا

رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: تا کنون بیش از 500 هزار زائر ایرانی وارد عراق شده است که سفر زودهنگام آنان ما را غافلگیرکرده است.

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تا امروز نزدیک 500 هزار زائر ایرانی وارد عراق شده اند و با حضور این زائران  نیروهای ما به سرعت موکب ها و آشپزخانه ها را برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع)راه اندازی کردند.

وی در ادامه افزود: در اربعین امسال ما بسیار غافلگیر شدیم چرا که زائران خیلی زود تر از سال گذشته راهی کربلا شدند. 

پلارک تصریح کرد: هر ساله 10 روز مانده به اربعین، پیاده روی ها به سمت کربلا آغاز می شد اما مشتاقان سفر به کربلا، امسال بسیار زودتر پیاده روی خود را آغاز کردند و از روز اول آذر وارد عراق شدند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه هنوز موکب های عراقی فعال نشده اند، تاکید کرد: تا کنون برای 360 هزار نفر موکب در کربلا نجف و جاده نجف تا کربلا موکب برپا شده اند که تعدادی از این موکب ها با ظرفیت پذیرایی از  140 هزار زائر توسط مردم و گروه ها و هیئت ها راه اندازی شده است. 

وی در خصوص پذیرایی موکب های عراقی از زائران گفت: موکب های عراقی نیز تاکنون آماده شده اند اما هنوز تجهیزات‌شان راه اندازی نشده است.

پلارک یادآور شد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود برای پیاده‌روی اربعین به شماره حساب 1040 بانک ملی و ملت واریز کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار