1/5 میلیون معلول تحت پوشش بهزیستی کشور قرار دارند/ ارائه خدمات کمک توان بخشی در خانه

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر معلول را در کشور شناسایی کرده و 300 هزار نفر دیگر در نوبت شناسایی و پوشش دهی به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش مراقبت در منزل در مسیر توان بخشی مبتنی بر جامعه در خصوص معلولین تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: ما با 1/5میلیون معلول روبرو هستیم که نیازمند خدمات توان بخشی، کمک توان بخشی و ارائه خدمات زندگی راحت‌تر هستند.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که بهزیستی از لحاظ اقتصادی، نیروی انسانی و حتی عدم دسترسی به معلولین با مشکل مواجه است و 420 هزار نفر از این افراد در نقاط دور افتاده و روستاها زندگی می‌کنند.

محسنی بندپی در خصوص رویکردهای بهزیستی بیان کرد: یکی از رویکردهای اساسی بهزیستی استانداردسازی خدمات است و ما با امکانات مالی و پرسنلی استاندارد باید بتوانیم شرایطی برای معلولین ایجاد کنیم تا بتوانند به جامعه باز گردند.

وی گفت: لایحه‌ای که به مجلس فرستاده شده با کارشناسی دقیق و علمی به همه جنبه‌های مشکلات معلولان توجه کرده و امیدواریم با این لایحه بتوانیم این افراد را به جامعه برگردانده و در امور اجتماعی و فرهنگی از ظرفیت‌هایشان استفاده کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۴
کو؟ کی؟ کجا؟ نگران نباش اگه این حرفا را هم نزنی پستت را از دست نمی دی. از این وعده های بی عمل زیاد شنیدیم.
آخرین اخبار