زائران سیم‌کارت عربی تهیه کنند

با تجربه بد سیم‌کارت‌های ایرانی در اربعین سال گذشته، امسال کاروان‌های اعزام زائر به اربعین حسینی به اعضا پیشنهاد تهیه سیم‌کارت عربی را می‌دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه سال گذشته اغلب زائران بازگشته از عراق نسبت به وضعیت مکالمه در ایام اربعین به شدت معترض‌ بودند، کاروان‌های اعزامی به اربعین امسال به زائران توصیه می‌کنند که سیم‌کارت عربی تهیه کنند. 
 
قیمت یک سیم‌کارت عربی حدودا 12 هزار تومن است که 3 هزار تومان نیز شارژ دارد و شارژ بیشتر باید توسط زائر تهیه شود. 
 
این در حالی است که به گفته برخی زائران، سال گذشته سیم‌کارت‌های عراقی نیز در انبوه جمعیت از دسترس خارج شده بودند. اما کاروان‌ها معتقدند سیم‌کارت عربی مطمئن‌تر است. 
 
همچنین سال گذشته زائرانی که سیم‌کارت ایرانی داشتند می‌گفتند پشت مرز عراق و در کشور عراق آنتن نداشته‌اند و تجربه اغلب آنها از وضعیت مکالمه، به برقراری موردی مکالمه منتج بوده است. 
 
آنها اعلام می‌کردند حتی برای اعلام سلامت خود به خانواده با مشکل مواجه بوده‌اند و در این بین تقریبا اوضاع تمام اپراتورها یکسان بوده است. 
 
امسال اما وزارت ارتباطات از افزوده شدن 1800 کانال به کانال‌های ارتباطی بین دو کشور خبر داده است. 
 
این وزارت‌خانه با اشاره به تمامی تلاش‌ها برای برقراری ارتباطات بدون مشکل بین دو کشور در ایان اربعین، البته تاکید کرده که 50 درصد ماجرا اپراتورهای ایرانی و 50 درصد بقیه اپراتورهای عراقی هستند و به شرط سرویس‌دهی مناسب اپراتورهای عراقی، ان شالله ارتباطات بدون مشکل برقرار خواهد شد. 
 
طبق اطلاعات رسمی منایع ایرانی، سال گذشته 1.5 میلیون زائر ایرانی به صورت رسمی و با پاسپورت به عراق رفته‌اند که آمار زائرانی که به صورت غیررسمی راهی شده‌اند حدود 3 میلیون نفر تخمین زده شده است. 
 
آمار 2.5 میلیون دقیقه مکالمه برای 4 میلیون زائر ایرانی در سال گذشته، نشان دهنده وضعیت ناگوار مکالمات بوده به طوری که به طور میانگین هر زائر ایرانی در یک روز 1 دقیقه مکالمه نیز با خانواده نداشته‌ است.
منبع: فارس
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.