ارائه خدمات درمانی به زائران از سوی 60 پزشک در کربلا/ برپایی چادرهای امدادی هلال‌احمر در کربلا؛ از فردا

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از پرواز دومین تیم پزشکی و درمانی هلال‌احمر ایران شامل 60 پزشک، پرستار، کارشناسان آزمایشگاه و بهداشت، امدادگر و تکنسین اورژانس به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر؛ سیدعلی‌ مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که تیم دوم پزشکی هلال‌احمر، امروز وارد کربلا می‌شود،اظهار کرد: بر این اساس کادر درمانی در چادرهای هلال‌احمر ایران در باب قبله و شارع بغدادی مستقر شده و از امروز در شیفت‌های 24 ساعته به زائران ارائه خدمت خواهند کرد.

وی با اشاره به این که تیم راه‌انداز هلال‌احمر ایران پنج‌شنبه گذشته وارد عراق شده است، گفت: به علاوه نخستین تیم درمانی هلال‌احمر ایران نیز اول آذر عازم عراق شده است تا خدمات درمانی لازم را به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در 4 درمانگاه هلال‌احمر ایران در نجف و کربلا و در چادرهای بین‌راهی ارائه دهند.

مرعشی با اشاره به این که 85 تن دارو و تجهیزات درمانی به عراق ارسال شده است، بیان کرد: علاوه بر این تیم درمانی اعزامی هلال‌احمر ایران شامل 80 نفر برای استقرار در درمانگاه‌های هلال‌احمر در نجف و کربلا و تیم 155 نفری برای استقرار در پایگاه‌های ارائه خدمات درمانی بین‌راهی نیز دو روز پیش وارد نجف شده است.

لازم به ذکر است 180 تن از پزشکان و کادر درمانی هلال‌احمر ایران در بیمارستان کوت و در مسیر زائران از مهران به نجف مستقر شده و علاوه بر آن تیم درمانی هلال‌احمر ایران در 14 چادر در مسیر نجف به کربلا، در 14 چادر در محل اسکان زائران در کربلا، 11 چادر در محل اسکان زائران در نجف و 4 درمانگاه هلال احمر در نجف و کربلا ارائه خدمت خواهند کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار