گاردین، گزارش روزنامه سان درباره مسلمانان را به چالش کشید

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی، ادعای روزنامه سان این کشور درباره حمایت یک پنجم مسلمان انگلیس از افراطی‌ها را مورد انتقاد قرار داد.

گاردین، گزارش روزنامه سان درباره مسلمانان را به چالش کشیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای آورد: در روزنامه سان این تیتر با حروف درشت به چاپ رسیده است: «از هر پنج مسلمان انگلیسی یک نفر از جهادی ها حمایت می کند» اکنون این سوال مطرح است که آیا این تیتر صحت دارد و این روزنامه چگونه به این آمار دست یافته است؟

گاردین اضافه کرد: این تیتر و متن آن بر اساس نظرسنجی تلفنی موسسه سورویشن (Survation) در هفته گذشته به دست آمده است؛ اما مشخص نیست که منبع آنها از مسلمانان انگلیس چه بوده است و این موسسه چگونه توانسته است منبعی را پیدا کند که نماینده همه مسلمانان انگلیس باشد.

‌در این نظرسنجی جملاتی پرسیده شده است و از پاسخ دهندگان خواسته شده است موافقت یا مخالفت خود را با آن جملات بگویند. برای مثال فقط پنج درصد از پاسخ دهندگان با این جمله که «من با جوانان مسلمانی که انگلیس را برای پیوستن به جنگجویان در سوریه ترک می کنند کاملا موافق هستم» موافق بودند.

 14/5 درصد گفتند با این جمله کمی موافق هستند، اما روزنامه سان این دو نتیجه را جمع بسته و نوشته است 19/5 درصد با این جمله موافقند.

 گاردن در نوشت:حتی در این صورت هم این روزنامه نظر تقریبا 71/5 درصد از پاسخ دهندگان را که با این جمله مخالف بودند، نادیده گرفته است.

به علاوه، در سوالی که موسسه سورویشن پرسیده است، اشاره نشده است که منظور از جنگجویان، داعش یا دیگر گروه های شورشی در سوریه است یا خیر و دلیل رفتن آنها به سوریه نیز ذکر نشده است.

گاردین ادامه داد: با توجه به وجود افرادی که برای مبارزه با داعش به سوریه سفر کرده اند، همانطور که شبکه چهار انگلیس نیز به تازگی مستندی از سفر سه نظامی به سوریه برای جنگ بر ضد داعش پخش کرده است، ممکن است منظور پاسخ دهندگان از موافقت با سفر جوانان مسلمان به انگلیس در واقع برای جنگ با داعش بوده باشد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار