گزارش/

عاشقی با طعم باکلاسی و تیریپ !

این روزها با کلاس بودن و به رخ کشیدن آن در جامعه تبدیل به یک بیماری خطرناک در بین برخی شهروندان شده است.

عاشقی با طعم باکلاسی و تیریپ !به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانفرزانه تیموری:

میان همهمه و شلوغی مردم غرق شده بودم، خیلی سریع تمام اتفاقات ریزو درشت از جلوی چشمانم گذشت. به روزهایی که سودای عشق وعاشقی را در سر می‌پروراندم فکر می‌کردم و حالا باگذشت چندماه آواره‌ی دادگاه‌ها شده‌ام. این بخش از سخنان زنی است که به روشی مدرن ازدواج کرده است!

ازدواج یکی از بزرگترین مراحل و اتفاقات زندگی هر شخص به شمار می‌رود، که طی آن جوانان به مرحله‌ی جدیدی از زندگی و سبک و سیاق آن می‌رسند.

**ازدواج‌هایی که با دوام بودند

سال‌ها پیش ازدواج‌ها بصورت سنتی و با شرایطی خاص انجام می‌شد. به طوری که دختر و پسر نقش و حضور زیادی در چگونگی انجام این امر مهم نداشتند و انتظارات و اهدافشان در مواردی چون اعتقادات،دینی،سلامت جسم و روح،کار،مسکن و فرزندان خلاصه می‌شد. البته بعد از گذشت سال‌ها و ورود خانم‌ها به کلاس‌های درس و حضور در اجتماع دریچه جدیدی به نگاهشان از زندگی گشوده شد و سبک زندگی از شیوه مردسالارانه به سمت مدرن شدن حرکت کرد و البته دچار نوساناتی نیز شد.

**ازدواجی با کلاس اما بی اساس

باتوجه به آمار منتشر شده روزانه بیش از 20 طلاق در هر ساعت اتفاق می‌افتد، میزان طلاق نسبت به ازدواج‌ها رشد قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که در گذشته جوانان سنتی ازدواج می‌کردند طلاق به ندرت پیش می‌آمد و مردم آن زمان با هر سختی هدفشان زندگی بود و سعی می‌کردند هر مشکلی را رفع کنند و زود از بار زندگی شانه خالی نمی‌کردند و البته در این دوران طلاق دارای ارزش منفی و قبحی سنگین بود که هر کس به راحتی نام آن را به زبان نمی‌آورد و حتی به آن فکر نمی‌کرد.

**جوانانی که برای خودشان آستین بالا می‌زنند!

در جامعه امروز رویکرد و نگاه ازدواج متفاوت شده است دیگر پدر و مادرها نیستند که سرنوشت فرزندانشان را رقم ‌می‌زنند بلکه جوانان خود آستین بالا می‌زنند و سلیقه به خرج می‌دهند و با توجه به ملاک‌ها و سلایقشان مدتی با یکدیگر در ارتباط هستند و گاهی مدت آشنایی بیش از حد طولانی شده و دردسرهای خودش را به وجود می‌آورد.

امین، 26ساله، در مورد ارتباط چند ساله‌اش با دختری که حالا بعد از چند سال بین آن‌ها وابستگی به وجود آمده است می‌گوید: دیگر قادر به تحمل جدایی از او نیستم در این روش ازدواج جوانان خوشان به احساسات توجه می‌کنند و درگیر آن می‌شوند و به مباحث عقلی و منطقی آن‌طور که باید و شاید نگاه نمی‌کنند و سرسری از آن می‌گذرند و این روشی است با ریسک بالا که نیاز به بررسی دارد.


ازدواج مدرن که برخی جوانان برای آن اهمیت زیادی قائل هستند، پدیده‌ای نو ظهور است که ردپای غرب زدگی در آن به چشم می‌خورد و متاسفانه بسیاری از جوانان بی‌دقت و توجه به آن پیش می‌روند.

**بهترین ازدواج چگونه است؟

به طورحتم در جامعه  امروز که با توجه به گسترش ارتباطات جمعی به دهکده جهانی مشهور شده است نمی‌توان مانند دهه 60هجری شمسی ازدواج کرد؛ بلکه فلسفه و مفهوم ازدواج هم مثل خیلی چیزهای دیگر باید رشد کند و به بهترشدن آن توجه داشت.

بهترین ازدواج در حال حاضر می‌تواند ازدواجی باشد با میل باطنی جوانان و خانواده‌هایشان و تدبیر جمعی باشد که هم احساس و هم منطق هردو در آن دخیل باشند تا زندگی شیرین و دوست‌داشتنی را شروع و طی کنند.

**جوانان عقل را حاکم کنند نه احساس

با توجه به بررسی‌های انجام شده، کارشناسان معتقدند بسیاری از ازدواج‌هایی که با شکست مواجه می‌شوند به دلیل آن است که قبل از مطلع شدن خانواده‌ها جوانان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و دچار احساسات می‌شوند و دیگر نمی‌توانند عیوب یکدیگر را ببینند و بعد از مدتی زندگی مشترک، احساسات آرام‌تر و منطق حاکم‌تر می‌شود و آن وقت است که با مشکلات جدی رو به رو می‌شوند و بجای بررسی و پیداکردن راه حل، متاسفانه زود خسته شده و جا می زنند.

امان اله قرائی مقدم، جامعه شناس، در خصوص اعتبار ازدواج مدرن براین عقیده است که جوانان باید ازدواج مدرن و سنتی را تلفیق کرده و صرفا به شیوه اروپاییان و یا به شیوه سنتی اکتفا نکنند، بلکه با دقت حساسیت بیشتر و آگاهی و حضور خانواده‌ها برای شناخت یکدیگر اقدام کنند.

** خانواده مهمترین رکن ازدواج موفق

خانواده از مهمترین ارکان شناخت اساسی زوجین است و آن‌ها می‌توانند دید بازتر قابل اطمینان‌تری نسبت به ازدواج جوانانشان داشته باشند که البته در موفقیت ازدواجشان نقش به‌سزایی دارد، وجود خانواده‌ها در مسیر ازدواج میزان ناکامی‌ها در زندگی مشترک را به طور فزاینده‌ای کاهش می‌دهد که البته این حضور را می‌بایست از دخالت‌های نادرست به اختیار جوانان در انتخاب همسر تفکیک کرد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۴
ازدواج یک مورد احساسی همراه با چاشنی عقلانیته . اگه بنا به نظر شما جوانان عقل رو معیار قرار بدن نه احساس رو اون وقت بعد از ازدواج باید جای خالی عشق رو با چی پر کرد .من وقتی به سن ازدواج رسیدم با عقلانیت چند نفر که میتونستن برای من مورد مناسبی باشن پیدا کردم و بقیه کار رو سپردم به احساسم .زمانی که حس کردم دیگه بدون دختر مورد علاقم نمیتونم نفس بکشم و دارم خفه میشم انتخابم رو کردم الان هم بسیار خوشبختم و درون دریاچه عشق همسر خوبم غرقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
من عقل رو مد نظر قرار دادم و دهه شصتی هستم که تا الان که ۳۱ سالمه هنوز مجردم
آخرین اخبار