پیوستن ایران به جمع تولیدکنندگان کاتالیست/جایگاه‌داران در آستانه ورشکستگی

انتخاب مجدد عادلی به عنوان دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز و افزایش مبادلات تجاری با اجرای قراردادهای جدید نفتی از مهمترین خبرهای منتشر شده در صنعت نفت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز کشور در این هفته شاهد برگزاری بزرگترین سران اجلاس صادرات گاز بود و دراین اجلاس مذاکرات مختلفی در بین مسئولان این صنعت صورت گرفت در این بخش به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های کشور تا ۵ سال آینده به ۳ میلیون بشکه گفت:در دوران پساتحریم ظرفیت جذب ۱۸ میلیارد دلار سرمایه در صنعت پالایش نفت را داریم.


عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، از راه‌اندازی واحد 20هزار تنی کاتالیست های تولید بنزین در سال 95 خبر داد و گفت: سازندگان داخلی توانسته اند 10 کاتالیست استراتژیک و پرمصرف را در داخل کشور تولید کنند.


مدیر عامل شرکت ملی گاز از مذاکرات ایران با شرکت های خارجی برای راه اندازی پنج پروژه ال ان جی خبر داد و گفت: دو قرارداد صادرات گاز به عراق و پاکستان نهایی شده و قرار است در آینده نزدیک آغاز شود.


رئیس انجمن خوردگی ایران، با اشاره به اینکه 8 تا 0.8 درصد هزینه تولید ناخالص مربوط به خوردگی است گفت: نزدیک به 10 میلیارد دلار در سال با هزینه خوردگی مواجه هستیم که بیش از 20 درصد هزینه‌ها مربوط به صنعت نفت است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بسته‌شدن قراردادهای جدید نفتی چرخه اقتصاد کشور را به گردش در می‌آورد گفت: رونمایی از این قراردادها با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده زمینه‌ مناسبی را برای پیشبرد اهداف توسعه در صنعت نفت فراهم می‌کند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، از سرمایه‌‎گذاری 50 هزار میلیارد تومانی برای اجرای 41 پروژه خبر داد.


مدیر طرح و توسعه صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در زمان اجرای پروژه به خاطر تامین نقدینگی با مشکل مواجه است گفت:ما به دنبال این هستیم که تغییراتی را در قانون خصوصی‌ساز اعمال کنیم تا سهم سرمایه‌گذاری را در پتروشیمی افزایش دهیم.


هفدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز با انتخاب محمدحسین عادلی به‌عنوان دبیرکل به کار خود پایان داد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در انعقاد قراردادهای جدید نفتی میادین مشترک در اولویت قرار گرفته است گفت: نباید توسعه میادین داخلی را فراموش کنیم بایستی برا برنامه‌ریزی اصولی طرحها را توسعه داد.


نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: با وجود همه توانمندی‌هایی که بخش خصوصی نفت دارد اما مشکل اینجاست که در ده سال گذشته، بخش خصوصی مورد بی توجهی قرار گرفته، باید سیاست‌های حمایتی تقویت شود.


رئیس جایگاه‌داران سوخت کشور از توقف بنزین 700 تومانی از جایگاه‌های سوخت کشور خبر داد و گفت: از 24 امشب بنزین 700 تومانی به قیمت 1000 تومان عرضه می‌شود.


مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی ایران گفت: زمانی سرمایه‌گذاران با انگیزه و اطمینان بیشتری وارد عرصه سرمایه‌گذاری می‌شوند که قیمت خوراک برای 10 سال آینده مشخص شود.


کارشناس اقتصادی گفت: یکی از گام‌های مهم و استراتژیک کشور معرفی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران است چرا که ایران در آستانه یک تحول اقتصادی قرار گرفته باید از این موقعیت استفاده کرد.


رئیس اتحادیه جایگاه‌دارن سوخت کشور از ورشکستگی جایگاه‌داران به دلیل نبود حمایت‌های اساسی از سوی مسئولان خبرداد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار