15 میلیون دلار هزینه اشتباه پلیس آمریکا

چندی پیش پسر 14 ساله ای که به مدرسه ساعت برده بود و همه فکر کردند او پیش خود بمب دارد به اشتباه بازداشت شد، حالا خانواده او از مسئولان تگزاس درخواست 15 میلیون دلار خسارت و عذر خواهی کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،15 میلیون دلار و معذرت خواهی از طرف شهردار و رئیس پلیس.این چیزی است که خانواده احمد محمد از مسئولان شهر و مدرسه شهر ایروینگ ایالت تگزاس می خواهند. اگر این اتفاق نیافتند آنها یک دعوا مدنی راه خواهند انداخت.
 
دو ماه پیش احمد 14 ساله توجه کل جهان را با بردن ساعتی دست ساز به مدرسه برای نشان دادن به معلمش جذب کرد.

یکی از بچه های مدرسه فکر کرد آن ساعت بمب است و این را به مسئولان مدرسه گفت آنها هم با پلیس تماس گرفتند، احمد بازداشت شد، به او دستبند زده شد و از او بازجویی شد. در آن زمان مدرسه اعلام کرد که با احتیاط واکنش نشان داده چون آن ساعت سیم هایی شبیه به بمب داشته.

اما در واقع هیچ بمبی در کار نبود، آن ساعتی بود که احمد اختراع کرده بود.

به سرعت این خبر در فضای مجازی پخش شد، «هشتگ» هایی برای حمایت از احمد به وجود آمد، اوباما او را به رویدادی در کاخ سفید دعوت کرد و سازمان خیریه ای هم به او بورس تحصیلی درس خواندن در قطر را پیشنهاد کرده است.

با این وجود این حمایت های زیاد وکیل خانوادگی احمد گفت که او دچار مشکلات روانی شده و معروفیت منفی در جامعه به دست آورده است.

هالینگسورف، وکیل خانوادگی، در 2 نامه که دیروز به مسئولان شهر ایروین و مدرسه فرستاد اعلام کرد که حقوق شروندی احمد نقض شده است.

مسئولان شهر و مدرسه هم اعلام کردند که این نامه را دارند می خوانند و هیچ نظری در رابطه با آن ندارند.

هالینگسفورف که به تازگی توسط پدر احمد استخدام شده گفت کسانی که باعث این اتفاق شدند، سعی کردند با قرار دادن احمد در کانون توجه اشتباهشان را پوشش دهند.

او در نامه گفت: به جای آرام کردن شرایط، آنها همه چیز را بدتر کردند. آنها سعی کردند مسئولیت این اتفاق را بر سر قربانی بیاندازند. آنها سعی کردند کاری کنند همه باور کنند این اتفاق برای احمد مفید بوده. این اتفاق فقط به علت نژاد، کشور و دین احمد وقوع افتاد.

هالینگسورف می گوید آسیب های این حادثه بی شمار هستند ولی قابل تفکیک نیست، برای مثال در سایتی عکس سر احمد روی بدن بن لادن قرار گرفت و همچنین در هالووین لباس هایی به اسم «پسر ساعتی» پوشیده شد.

این نامه همچنین می گوید اگر مسئولان تا 60 روز دیگر عذر خواهی نکنند و خسارت مالی را ندهند آنها دعوای مدنی را شروع خواهند کرد.

گفتنی است یکی از مسئولان پلیس وقتی احمد را دیده گفته: دقیقا، این همانی است که دنبالش می گردم.


منبع:خبرآنلاین

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار