دانشگاه علمی کاربردی به اساتید کشور افغانستان آموزش می دهد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: طبق توافقات صورت گرفته قرار است این دانشگاه دوره های آموزشی کاربردی برای اساتید کشور افغانستان برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان محمد اخباری در حاشیه بازدید وزیر علوم افغانستان از دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با مسئولان آموزش عالی افغانستان صحبت هایی صورت گرفته و قرار است که تفاهم نامه ای میان این دانشگاه و کشور افغانستان منعقد شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از امضای توافق نامه میان این دانشگاه و آموز عالی کشور افغانستان روند آموزش اساتید توسط دانشگاه علمی کاربردی آغاز می شود تا دوره های مهارتی و کاربردی در دانشگاه های افغانستان نیز توسعه یابد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: تمامی دوره ها و رشته های این دانشگاه براساس نیاز سنجی و آمایش سرزمینی ایجاد شده است و کشور افغانستان نیز باید بعد از نیازسنجی ها نسبت به ایجاد و تاسیس رشته های کاربردی اقدام کند.

اخباری تاکید کرد: رشته های این دانشگاه در کمیسیون های تخصصی تنها برای یک دوره به تصویب می رسد و برای پذیرش دانشجو در دوره های بعدی مراکز باید مجددا طرح درس را به کمیسیون های تخصصی دانشگاه برای تصویب ارائه کنند.

در این جلسه فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی افغانستان گفت: در کشور افغانستان رشته های کاربردی وجود ندارد و برنامه داریم با کمک دانشگاه جامع علمی کاربردی این نوع رشته ها را در این کشور افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود آموزش های کاربردی در دانشگاه های این کشور فارغ التحصیلان ما نمی توانند کارآفرینی داشته باشند بنابراین باید این مشکل برطرف شود.

وزیر تحصیلات عالی افغانستان اضافه کرد: درحال حاضر تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در کشورهای هماسیه مشغول به تحصیل هستند که برنامه داریم از پتانسیل و ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی برای تحصیل دانشجویان خود استفاده کنیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/            

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار