اجرای بسته‌های تحول و نوآوری برای ارتقای نظام آموزش پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت از اجرای بسته‌های تحول و نوآوری از ابتدای امسال با مشارکت کلیه ذینفعان برای ارتقای نظام آموزش پزشکی خبر داد.

دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نظام آموزش پزشکی در جمهوری اسلامی ایران، نظامی منحصر به فرد است که آموزش در سطوح مختلف را در نظام ارائه خدمات سلامت ادغام نموده، علیرغم چالش‌های موجود و از این مجرا، پاسخگویی مناسبی را در قبال نیازهای ملی فراهم می‌نماید.

وی ادامه داد: ارتقای آموزش پزشکی بعنوان یکی از گام‌های اساسی در برنامه تحول نظام سلامت از ابتدای دولت یازدهم یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت بوده است و دانشگاه‌های ما در حوزه پزشکی کار بزرگی را در چند ماه گذشته انجام دادند و آن با اجرای طرح سلامت ایجاد رضایت‌مندی بیشتر در مردم کشورمان بوده است. 

دکتر لاریجانی بیان کرد: مهمترین ماموریت از میان ماموریت‌های محوله به دانشگاه‌های علوم پزشکی، آموزش و تربیت منابع انسانی حوزه سلامت یعنی آموزش، پژوهش و ارائه خدمات است که این مهم امروز با حضور حدود 190 هزار دانشجو در بیش از 60 دانشگاه علوم پزشکی و با بهره‌مندی از حدود 18 هزار عضو هیئت علمی در حال تحقق است.
 
وی در خصوص برنامه ریزی برای رفع نیازهای کشور تصریح کرد: با توجه به تربیت هدفمند منابع انسانی حوزه سلامت، برنامه ریزی وسیعی برای رفع نیازهای کشور در همه استان‌ها در حال انجام است اما در راستای ارتقای نظام آموزش پزشکی، از ابتدای امسال بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، با مشارکت کلیه ذینفعان تدوین شده و اجرای آن نیز آغاز شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد:یکی از مهمترین عوامل این بسته‌ها، اعتلای اخلاق پزشکی و تعهد حرفه‌ای است که برنامه روشنی برای تحقق آن تدوین شده همچنین کسب مرجعیت علمی و حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی که موجبات اعتلای عزت ایران اسلامی را فراهم می‌کند نیز مورد توجه بوده است درنهایت امید است تا تحقق این بسته‌ها زمینه را برای پیاده سازی یک نظام آموزش پاسخگو فراهم نماید. همچنین امروز در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مجموعه ای ارزشمند از تلاشهای تحول آمیز در آموزش و پژوهش و ارائه خدمات در حال انجام است که می‌تواند نیازهای کشور را رفع و ما را در مسیر رسیدن به اهداف متعالی رهنمون کند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار