تغییر لوگوی گوگل برای چهل و یکمین سالگرد کشف لوسی

گوگل امروز لوگو خود را به مناسب چهل و یکمین سالگرد کشف لوسی تغییر داده است. لوسی نامی است که به یکی از کامل‌ترین فسیل‌های یافت شده از موجوداتی که نیاکان انسان داده شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر جانسون در سال 1974 به همراه دانشجویش با قصد پیدا کردن استخوان به منطقه از قبل نشانه گرفته شده در استان حدر در اتیوپی رفتند، موفق به كشف بقاياي لوسي شدند. حالا چهل و يكمين سالگرد اين كشف مهم است.
آنها به صورت تصادفي درون گودال از پیش کنده شده، بخشی از استخوان یک بازو را پیدا کردند و لحظاتی بعد هم تکه‌ای از قفسه سینه، زانو و جمجمه در همان محل مشاهده شد.
در حین جست وجو، بیشتر از صد قطعه استخوان دیگر هم در همان محل توسط تیم دکتر جانسون کشف شد.. قطعات گردآوری شده ابتدا تحت عنوان «ال ۲۸۸-۱»، بایگانی و بعدها به عنوان لوسی، به مشهورترین و قدیمی‌ترین اجداد انسان شناخته شد كه بيشتر از 3/2 ميليون سال قبل زندگي مي‌كرده است.لوسی در واقع نامی‌است که بر یک جنوبی‌کپی عفاری مؤنث که فسیل به‌نسبت کاملی از وی به دست آمده‌است نهاده‌اند. فسیل لوسی 40 درصد دستگاه استخوانی این انسانسا را شامل می‌شود و یکی از کامل‌ترین فسیل‌های یافت‌شدهٔ نیاکان انسان است. جنوبی‌کپی عفاری با نام علمی Australopithecus afarensis گونه‌ای از سردهٔ جنوبی‌کپی است که از 3/76میلیون سال پیش تا 2/92 میلیون سال پیش در شمال کنیا و جنوب اتیوپی می‌زیست.


منبع:خبر آنلاین

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
/پس چرا لوگوی گوگل من اینجوری نیست
آخرین اخبار