در دیدار همتای قزاق

ظریف: قزاقستان همواره در اولویت سیاست خارجی ایران بوده است

ظریف با اشاره به روابط متین ایران و قزاقستان ابراز داشت: قزاقستان به عنوان همسایه، همواره در اولویت سیاست خارجی کشورمان بوده و ما علاقمندیم با این کشور بهترین مناسبات را برخوردار باشیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و ارلان ادریسوف وزیر خارجه قزاقستان  راههای گسترش مناسبات دوکشور و تحولات منطقه را مورد تبادل نظر قرار دادند.

ظریف در این رایزنی با اشاره به روابط متین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان ابراز داشت: قزاقستان به عنوان همسایه، همواره در اولویت سیاست خارجی کشورمان بوده و ما علاقمندیم با قزاقستان بهترین مناسبات را برخوردار باشیم.

وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه مبارزه با تروریسم و افراط گری یکی از موضوعات مهم منطقه است که در دستور کار رایزنی‌های دو جانبه آثار برجسته‌ای بر امنیت مشترک همگان داشته، خواهان تشریک مساعی همگانی برای چاره اندیشی نسبت به مخاطرات فراگیر آن شد.

ظریف با اشاره به ضرورت افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت: تحریم‌های ناعادلانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مسیر مرتفع شدن است. ما در پرتو نتایج آن آمادگی داریم در عرصه‌های مختلف از جمله راه آهن، انرژی، تجارت و سرمایه گذاری، فرصتهای جدید را شناسایی کرده و با خلق ظرفیت‌های نوین و جبران نواقص گذشته، مناسبات فیمابین را تعمیق بخشیم.

وزیر امورخارجه قزاقستان ضمن تشکر از برگزاری منظم اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوانی می‌باشند و زمینه‌های زیادی برای گسترش همکاری دو کشور دارند.

وی افزود: یکی از زمینه‌های همکاری حوزه دریای خزر می‌باشد که برای دو کشور اهمیت زیادی دارد و انتقال انرژی بین دو کشور، زمینه ساز تقویت همکاری‌های گسترده‌تر با جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

ادریسوف تروریسم را یکی دیگر از موضوعات مهم رایزنی‌های دو کشور دانست و خاطرنشان ساخت که لازم است کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر، یک طرح عملی برای ریشه کن کردن تروریسم تدوین کنند.

وزیر امورخارجه قزاقستان در ادامه گفت: زمینه‌های مختلفی برای تعمیق مناسبات دو کشور وجود دارد که راه آهن و کشاورزی از مهمترین آنها می‌باشد و قزاقستان آمادگی دارد تا تسهیلات کافی در زمینه اعطای ویزا برای تجار و جهانگردان ایرانی فراهم ساخته و  بستر توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور را ارتقا بخشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار