فرماندار شمیرانات: یک مورد هم تجاوز به منابع زیست محیطی نداشتیم

فرماندار شمیرانات گفت: طی 2 سال گذشته و تاکنون 170 هکتار از عرصه‌های ملی و زیست محیطی به ارزش 8 هزار میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

170 هکتار از عرصه‌های ملی و زیست محیطی رفع تصرف شده استعزت الله خان محمدی فرماندار شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص میزان رفع تصرف انجام شده در عرصه‌های شهرستان شمیرانات اظهار کرد:طی 2 سال گذشته و تاکنون 170 هکتار از عرصه های ملی زیست محیطی و دولتی شهرستان شمیرانات به ارزش 8 هزار میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

وی در ادامه افزود: در موارد رفع تصرف، اقدامات جهاد کشاورزی با برگرداندن 80 هکتار از عرصه‌های اراضی زراعی تغییر کاربری داده شده به حالت اولیه، به مساحت اراضی رفع تصرف شده شهرستان شمیرانات افزوده شده است.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد: حدود 300 واحد در دو بخش لواسانات و رودبار قصر تخریب تخلفات داشته‌ایم.

خان محمدی در خصوص تعامل بین دستگاه‌های دولتی و موفقیت در رفع تصرف به دلیل این تعامل برقرار شده ،گفت: در رفع تصرفات انجام شده در 2 سال اخیر، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور آب، راه و شهرسازی، دستگاه  قضایی، انتظامی و امنیتی و با هماهنگی و حمایت این بخش ها از جانب فرمانداری بسیار درخشیدند.

وی با بیان اقدامات دوم فرمانداری شمیرانات و جلسات هر دو هفته یک بار فرمانداری افزود: در ستاد ساماندهی ساخت و ساز غیر مجاز و شورای بیت المال جلسات فرمانداری پرونده‌هایی که طرح موضوع نشده بودند مطروح شده و در کار تحقیقاتی و تشریفاتی قانونی در حال پیگیری هستند تا آماده اجرای حکم شوند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به تاریخچه زمین خواری که از قبل وجود داشته و حداقل به سال 86 بر می‌گردد ، بیان کرد: تا 2 سال پیش بسیاری از احکام قضایی صادره مربوط به زمین خواری بلا اقدام مانده بود که طی این دو سال به اجرای آن‌ها اقدام کرده‌ایم.

خان محمدی تاکید کرد: در حال حاضر یک مورد تجاوز به عرصه ملی، دولتی و زیست محیطی نداشته‌ایم و تنها در موارد کوچکی تخلف صورت گرفته که با برخورد و پیشگیری رفع شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار