نقش ضد تعریق‌ها را در بروز سرطان سینه جدی بگیرید

دئودورانت و اسپری‌های ضد تعریق در بروز سرطان سینه مؤثر است.

اعظم‌السادات موسوی متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه دئودورانت‌ها، مام‌ها و اسپری در بروز سرطان سینه مؤثر است، اظهار کرد: دئودورانت‌ها، مام‌ها و اسپری‌های ضدتعریق‌ به دلیل وجود آلومینیوم در آن باعث تغییرات ژنوم سلولی در بانوان می‌شوند و در بروز سرطان سینه مؤثر هستند.

وی افزود: ممکن است به دلیل مصرف زیاد، مکرر، روزانه و طلانی مدت از تعریق‌هایی مانند دئودورانت‌ها، مام زیر بغل و اسپری سرطان سینه شیوع پیدا کند.

موسوی تصریح کرد: بانوان می‌توانند به جای استفاده از ضدتعریق‌ها، دئودورانت‌ها، مام و اسپری، با حمام کردن، خشک کردن زیر بغل، پوشیدن لباس نخی، استفاده از سرکه رقیق شده برای شست و شوی زیر بغل از بروز و شیوع سرطان سینه جلوگیری کنند.

این متخصص زنان و زایمان تأکید کرد: براساس غریزه فیزیولوژیکی میزان تعریق بانوان به ویژه در سنین نوجوانی زیاد است و باید برای پیشگیری از این غریزه نکات بهداشتی را رعایت کرد. در بسیاری از مواقع دیده می‌شود برخی از افراد از سرکه رقیق شده برای شست و شو و کاهش تعریق بدن استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: عوامل بسیاری در بروز و شیوع سرطان سینه شامل ایجاد هورمون‌های بانوان به ویژه استروژن، استرس، چاقی، چربی زیاد، عدم تحرک، بارداری پس از 30 سالگی، استفاده از داروهای تحریک تخمک‌زایی و استفاده از ضد تعریق‌ها مؤثر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار