نوشیدنی‌هایی که سلامتی مردان را تهدید می‌کنند

مصرف زیاد و روزانه برخی نوشیدنی‌ها مثل نوشابه‌های گازدار خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک را به ویژه در مردان افزایش می‌دهد.

دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مصرف نوشابه‌های گازدار گفت: مصرف نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های شیرین شده با شکر، از عادات غذایی به شمار می‌رود که همه گروه‌های سنی تمایل زیادی به مصرف این نوشیدنی‌ها دارند و در واقع مصرف روزانه 340 میلی لیتر، نوشابه و آبمیوه‌های شیرین شده با شکر، افراد به ویژه مردان را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین قدرت باروری مردانی که هر روز نوشابه گازدار می‌نوشند نیز در معرض خطر قراردارد و زندگی ناسالم‌تری را دارا هستند. این افراد میوه و سبزی کمتری مصرف می‌کنند و بیشتر به خوردن فست‌فود علاقه دارند. 

دکتر اکبری اظهار داشت: مردانی که در روز یک نوشیدنی گازدار 300 میلی لیتری مصرف می‌کنند 40 درصد بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته نگران کننده این است که این خطر در رابطه با بیماری که در مرحله اول باشد و به واسطه آزمایش‌های خون تشخیص داده شده کاربرد ندارد بلکه سرطان‌هایی را هدف می‌گیرد که به قدری پیشرفته‌اند که علایم را نشان می‌‌دهند. این امر از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که احتمال مهلک بودن اشکال سرطان پروستات که به سرعت رشد می‌کند بیشتر است‌.

همچنین تحقیقات مصرف این نوشیدنی‌ها را به حمله‌های قلبی، دیابت، افزایش وزن، استخوان‌‌های شکننده و خطرات بالقوه فلج شدن نسبت داده‌اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار