پیشنهاد یک خوشنویس به مسئولان فرهنگی؛

خرید یک اثر از هر هنرمند و سود بیشتر برای ارگان های فرهنگی

اگر نگارخانه‌ها موظف به خرید آثار هنرمندان باشند بی‌شک وضعیت اقتصاد هنر بهبود خواهد یافت.

مریم امام وردی، هنرمند خوشنویس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خرید و فروش ‌آثار هنری نسبت به گذشته دچار رکود شده و متأسفانه استقبال خوبی از نمایشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد. نمایشگاه اخیر من یکی از فرهنگسرا‌های تهران علی‌رغم اینکه موضوعی بود و اشعار یکی از شعرای نامدار را روی بوم کار کرده بودم مورد بی‌مهری واقع شد و حتی دانشجویان مقطع دکتری آن شاعر پیشکسوت برای بازدید به نمایشگاه نیامدند.

وی افزود: این موضوع به اعتقاد من ریشه در عوامل مختلف دارد که بهترین آن تبلیغات و اطلاع‌رسانی است. به عنوان مثال وقتی یک نمایشگاه در فرهنگسرا که زیر مجموعه شهرداری است برگزار می‌شود چرا نباید نهاد مربوط مثلا همان شهرداری تبلیغات گسترده‌ای برای نمایشگاه انجام دهد و پوستر نمایشگاه بین مردم را پخش کند.

امام وردی عنوان کرد: نهاد‌های دولتی، ادارات و هر سازمانی از بخش‌های زیادی تشکیل شده که می‌توان به راحتی تبلیغ کار‌های فرهنگی را در این بخش‌ها توزیع کرد و برای پرسنل دعوت‌نامه فرستاد که اگر این اتفاق بیفتد بی‌شک بازدید‌ها بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: یک راه‌حل ساده و پیشنهاد فرهنگی این است که هر نگارخانه و گالری خصوصی، دولتی و فرهنگسراها موظف باشند لااقل یک اثر از مجموعه نمایشگاهی که هنرمند برگزار کرده خریداری کنند و هر چند ما یک بار یا حتی یک بار در سال آثار خریداری شده را برای نمایش در معرض دید عموم قرار دهند که از این طریق سود بیشتری نیز نصیبشان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فردی که ارزش کالا و تابلو‌های هنری را بداند و بابت آن هزینه کند جزو قشر‌ خاصی هستند و همه افراد تمایل به خرید آثار هنری ندارند، از طرفی ادارات دولتی می‌توانند بخشی از بودجه خود را به این کار فرهنگی اختصاص دهند و حتی از این راه کسب درآمد داشته باشند.

امام وردی در پایان گفت: خاطرم هست چند ماه پیش به یکی از دانشگاه‌های بزرگ تهران رفتم و دیدم تنها 2 تابلو قدیمی خوشنویسی در ابعاد کوچک به دیوار سالن دانشگاه نصب بود که این جای تأسف است. توانمندی و پتانسیل هنرمندان کشور ما در حوزه تجسمی بسیار بالاست و باید از این توانمندی به بهترین شکل استفاده کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.