یاسوج ؛

طرح های اقتصاد مقاومتی اشتغالزایی در کنار درآمد زایی

اقتصاد مقاومتی یک از رویکردهای مورد تاکید مقاوم معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد و با اجرای طرحها علاوه بر اشتغالزایی افراد بیکار درآمد زیادی نیز در این راستا بدست می آورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  اقتصاد مقاوتی در سالهای اخیر و با توجه به شرایط اقتصادی موجود به یک موضوع مهم برای اشتغالزایی و درآمدزایی برای خانواده ها تبدیل شده است.

امروزه در راستای اقتصاد مقاومتی بسیاری از کارآفرینان و افراد جویای کار با حمایت سپاه و بسیج سازندگی در ارایه تسهیلات به فعالیت و تولید در عرصه های اقتصاد مقاومتی روی آورده اند.

یکی از کارآفرینان بازنشسته شهرستان کهگیلویه با هدف توسعه و اشتغالزایی بیشتر به اجرای طرح های گلخانه ای روی آورده است.

فضل الله صمدیان در این رابطه  با اشاره به علاقه زیاد خود به کار کشاورزی گفت: با توجه به وجود زمین کشاورزی در فصول مختلف با دریافت تسهیلات، طرحهای اقتصاد مقاومتی از جمله توسعه باغ و کشت صیفی جات متنوع را اجرا می کنم.

وی طرح گلخانه ای سنتی را یکی از طرح های خوب و درآمدزا ذکر کرد و افزود:300 میلیون ریال تسهیلات از سوی بسیج سازندگی برای اجرای این طرح پرداخت شد.

صمدیان ظرفیت تولید طرح گلخانه ای خیار سبز را 500 کیلوگرم در هفته ذکر کرد و گفت: سه نفر در این طرح مشغول فعالیت هستند.

علی حسینی یکی دیگر از کارآفرینان شهرستان کهگیلویه که با دریافت تسهیلات لازم معرق کاری بر روی چوب را راه اندازی کرده گفت: توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت روحیه خودکفایی در روستاها کمک می کند نقش مهمی در درآمدزایی برای خانواده ها نیز دارد.

وی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند.

سید توکل سعدی فارغ التحصیل بخش کشاورزی یکی دیگر از کارآفرینان نمونه روستای راک در کهگیلویه با راه اندازی طرح پرورش مرغ بومی علاوه بر خودکفایی به توسعه روستای خود نیز کمک شایانی کرده است.

وی اظهارکرد: در سال 93 با دریافت100 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی طرح پنج هزار قطعه ای مرغ بومی راه اندازی شد.

سعدی تصریح کرد: این طرح علاوه بر تامین اقتصاد خانواده زمینه پس انداز را نیز فراهم کرده است.

رامین دستاران جوان کارآفرین ساکن روستای سمغان با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با راه اندازی کارگاه قالی و گلیم بافی نیاز شهرستان کهگیلویه را تامین و زمینه اشتغال 37 بانوی بیکار این روستا را نیز فراهم کند.

فرمانده سپاه ناحیه دهدشت نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 92 پروژه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان اجرا شده است.
سرگرد سعید برومند زاده با اشاره به اینکه 30 پروژه از این طرحها به بهره برداری رسیده است ،افزود: طرحهای باقی مانده تا پایان سال جاری نیز به بهره برداری می رسند.

برومند زاده اعتبار این طرحها را 15 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: 150 نفر در این طرح ها مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه درسطح شهرستان و روستاهای آن استعدادهای فراوانی در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود دارد افزود: باید از این ظرفیت ها به نحو احسن برای اشتغالزایی و توسعه استفاده شود.

شهرستان کهگیلویه با 132 هزار نفر جمعیت دارای 365 روستای بزرگ و کوچک است.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.