شاکری: شهرداری قادر به ارائه پیوست مطالعاتی 10 درصد از پروژه‌ها است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه بیشتر پروژه‌ها بدون پیوست فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی اجرا می‌شود چرا که شهرداری قادر به ارائه پیوست‌ها نیست.

شاکری: شهرداری قادر به ارائه پیوست مطالعاتی 10 درصد از پروژه‌ها استمجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه براساس مصوبه شورا تمام پروژه‌های عمرانی باید دارای پیوست فرهنگی،  اجتماعی، زیست محیطی باشند ،اظهار کرد: شهرداری در زمان  تصویب بودجه ملزم به ارائه پیوست‌های مطالعاتی پروژه‌ها است اما متاسفانه شهرداری از مجموع اجرای 600 پروژه‌ در سال تنها قادر به ارائه پیوست 100 پروژه معادل 10 درصد است و دیگر پروژه‌ها بدون ارائه پیوست فرهنگی_اجتماعی شروع به کار می‌کنند.

 وی افزود: عوارض کار قبل از شروع سنجیده‌ نمی‌شود و بیشتر پروژه‌ها بدون ارزیابی همه جانبه‌ در مرحله اجرا قرار می‌گیرند که از جمله این موارد می‌توان به تونل امیر کبیر و میدان انقلاب اشاره کرد که با صرف هزینه‌های میلیاردی اثر بخشی قابل قبولی در شهر نداشته است.

 عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه گفت: مرکز پژوهش‌ شهر تهران به صراحت اعلام کرده که قادر به ارائه پیوست تمامی پروژه‌ها نیست.

 شاکری با انتقاد از ساماندهی میدان امام خمینی(ره) بدون ارائه پیوست مطالعاتی یاد آور شد: در حال حاضر میدان امام خمینی(ره)  نیز بدون ارائه پیوست‌ها شروع به کار کرده که چندین بار مورد اعتراض اعضای شورا قرار گرفته اما با بی توجهی به تذکرات به کار خود ادامه می‌دهند.

 عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت پیوست‌ها تاکید داشتند که پروژه‌ها بدون مطالعه شروع به کار نکنند.

شاکری تاکید کرد: پیوست فرهنگی_اجتماعی میزان اثر بخشی برنامه و پروژه را مورد سنجش قرار می‌دهد که متاسفانه شاهد  این امر در بیشتر پروژه‌ها از جمله پروژه مهم و بزرگ هرندی نبودیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار