سعیدی: آمار کشته شدگان خودرو‌های بی‌کیفیت بالاست/ رئیس پلیس: تمامی خودرو‌های شماره‌گذاری شده استاندار هستند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در 2 خبری که در این گزارش آمده است، نشان داده می‌شود، که اعتقاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس پلیس راهور با یکدیگر کاملا متفاوت است.


محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد : خودروسازان کشور ملزم به رعایت استانداردهای بین المللی در تولید خودروهای داخلی هستند که در حال حاضر با تولید بی کیفیت، در افزایش تلفات جانی و آلایندگی هوا مشکلات و گرفتاری های زیادی را به وجود آورده اند.

وی تصریح کرد : تسهیلات و حمایتی که در اختیار خودروسازان قرار می گیرد موجب شده است که  نه تنها  کیفیت محصولات تولیدی را بهبود نبخشند بلکه سال به سال ، کیفیت قطعات را کاهش دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار تصادفات و تلفات جانی ناشی از خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد ادامه داد : با توجه به اینکه پلیس راهور تمام تلاش خود را در خصوص کنترل سرعت خودروها ، نظم و انضباط ترافیکی برقرار می کنند اما متاسفانه در هنگام بروز حادثه آمار کشته شدگان خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد ، بسیار بالا گزارش شده است.

سعیدی گفت : در بحث قطعات بی کیفیت خودروهای داخلی نیز ، همه شاهد هستیم که به محض خرید خودرو ، برای برطرف شدن ایرادها و نقص فنی آن ، از همان روز اول باید به نمایندگی مراجعه کنیم که قطعا برای حل این مشکلات ، خودروسازان باید ملزم به رعایت استاندارد سازی در تولید شوند.

رئیس پلیس: تمامی خودرو‌های شمارگذاری شده استاندار هستند

سردار تقی مهری 30 آبان ماه در حاشیه نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور در همدان، اظهار داشت: برابر قانون استانداردهای فنی تولید خودرو را وزارت صنعت و معدن و سازمان ملی استاندارد و از نظر آلایندگی سازمان محیط زیست مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی افزود: خودروهای تولید داخل یا خودروهای وارداتی خارجی برای ارائه خدمات به شهروندان باید استانداردهای قانونی را داشته باشند تا شماره‌گذاری شوند.

مهری با تأکید بر اینکه پلیس اصرار بر رعایت استانداردهای قانونی در تولید خودروها دارد، تصریح کرد: نکته مهم کیفیت قطعاتی است که در تولید خودرو استفاده می‌شود، به‌طور مثال بر اساس استاندارد، خودروها باید از ترمز ضدقفل یا کیسه ایمنی هوا استفاده کنند.

وی عنوان کرد: کیفیت قطعات خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است که باید از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری شود ولی در حال حاضر تست استاندارد برخی قطعات در کشور وجود ندارد و تست این قطعات نیازمند ارجاع به کشورهایی است که تحت لیسانس آن استاندارد مربوطه هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: امیدواریم در کشور شرایطی رخ دهد تا تمام استانداردها در داخل کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال "سطح ایمنی خودروهای تولید داخلی را چطور ارزیابی می‌کنید؟" نیز گفت: آن چیزی که در حال حاضر اتفاق افتاده رعایت استانداردها توسط پلیس کنترل می‌شود و اگر خودرویی استانداردها را نداشته باشد شماره‌گذاری نمی‌کنیم.

مهری عنوان کرد: موردی وجود نداشته که از خودروهای مختلف شماره‌گذاری نکنیم، خودروهای شماره‌گذاری شده استانداردهای لازم را داشته‌اند در غیر این صورت هم‌چون گذشته اگر خودرویی استانداردها را نداشته باشد، شماره‌گذاری نمی‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به این سؤال که پراید استانداردهایی هم‌چون کیسه هوا ندارد ولی شماره‌گذاری می‌شود، نیز گفت: هرخودرویی که بر اساس قانون استانداردها را ندارد و پلیس آن را شماره‌گذاری کرده، اعلام کنید.

گفتنی است، هنوز مشخص نیست که آیا خودرو‌هایی که هر روز سوار آن‌ها می‌شویم و یا از کنارمان در معابر شهری می‌گذرند، از کیفیت و استادار‌های لازم بهره‌مند هستند یا خیر؟

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۴
اگه استاندارد هستند پس این همه تلفات واسه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۴
از کی تا حالا خودرو میزارن برای پست استانداری
آخرین اخبار