تشدید تنش در شیکاگو پس از انتشار فیلم قتل جوان سیاه پوست به ضرب 16 گلوله+فیلم

در پی انتشار فیلمی از قتل یک سیاه پوست بوسیله پلیس آمریکا، مقامات شیکاگو مردم را به خویشتنداری دعوت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتشار فیلمی جدید از کشته شدن جوانی سیاه پوست به دست پلیس آمریکا با 16 گلوله، مردم شیکاگو را به خیابانها کشاند.

فرمانده پلیس و شهردار شیکاگو شب گذشته اندکی پس از انتشار این فیلم از مردم خواستند آرامش خود را حفظ کنند. گری مک کارتی، فرمانده پلیس شیکاگو گفت: مردم حق دارند ناراحتی خود را نشان دهند، تظاهرات کنند و نظراتشان را بیان کنند؛ اما حق ندارند اقدامات تخریبی انجام دهند.

وی در ادامه افزود: "به هیچ وجه در برابر کارهای مجرمانه مسامحه نمی کنیم." همچنین شهردار شیکاگو گفت: مردم هنگامی که این فیلم را مشاهده می کنند، دست به تظاهرات می زنند. فیلمی که سبب دامن زدن به تنش های قومیتی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به نظر من شرایط برای ایجاد پلی برای تفاهم بجای ایجاد موانع همسو با سوء تفاهم ها آماده است. 

"لاکوآن مک دونالد،" جوان 17 ساله سیاه پوست بیستم اکتبر سال  2014  (28 مهر 93) بوسیله "جیسون وان دایک،" پلیس شیکاگو به ضرب 16 گلوله کشته شد. پلیس می گوید این جوان درحالی که چاقو با خود به همراه داشته، به اخطارها بی توجهی کرده و قصد حمله به نیروهای امنیتی را داشته است؛ اما فیلم منتشر شده جدید خلاف این مسأله را نشان می دهد. این پلیس 37 ساله روز سه شنبه بازداشت شده و انتشار این فیلم اندکی پس از دستگیری وی و به دستور مقامات شیکاگو بوده است. 


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

 انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار