اخاذی با سوء استفاده از اعتماد نامزد سابق

شخصی که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب می كرد توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوه استان مركزی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد "مصطفی نوروزی"رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در پی شكایت یكی از شهروندان ساوجی مبنی بر هتک حیثیت ،تهدید و اخاذی از طریق شبکه های اجتماعی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوه قرار گرفت.
 
 
وی افزود: در ابتدا در خصوص موضوع پرونده از شاکی تحقیق به عمل آمد و اظهار داشت،شخص ناشناسی اقدام به انتشار تصاویر شخصی این فرد در یکی از شبکه های اجتماعی می كند.
 
 
این مقام انتظامی بیان داشت:در این راستا و پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم شناسایی شد و در ادامه رسیدگی به پرونده، متهم به این پلیس دعوت و مشخص شد که وی نامزد سابق شاکی بوده و با سوء استفاده از اعتماد شاكی اقدام به این حتك حیثیت كرده است و با هماهنگی مقام قضایی کلیه تجهیزات رایانه ای و مخابراتی متهم توقیف و به این پلیس انتقال داده شد.
 
 
سرگرد نوروزی اضافه كرد:پس از بازجوئی از متهم اظهار داشت که حدود دو سال پیش به قصد ازدواج با شاکی اعتماد این فرد را جلب كرده و پس از قطع ارتباط تصاویر وی را منتشر كرده است.
 
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی از شهروندان خواست از قراردادن تصاویر شخصی و خانوادگی بر روی حافظه تلفن همراه و یا دیگر حافظه های قابل حمل خودداری كرد و حتی الامکان از یک حافظه دیگر برای این منظور استفاده نمایند، درصورتی که تصاویر شخصی خود را در یک حافظه مجزا نگهداری می کنند آن را دور از دسترس دیگران قرار دهند ،چرا که یک اعتماد و یک لحظه غفلت ممکن است یک عمر پشیمانی به دنبال داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار