حوادث فرانسه هشدار به غرب بود

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه آتش داعش و تکفیری‌ها محدود به عراق و سوریه نیست، گفت: حوادث فرانسه هشداری برای غرب بود و موجب شد تا اروپا غرق در نگرانی و ناامنی شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد درباره رفتارهای که باید در برخود با دیگران داشته باشیم، گفت: درباره ائمه(ع) بیان شده است که «شیعیان ما اندوهگین هستند به حزن ما و وقتی خوشحال هستند به ما خوشحالی می‌دهند» که ما نیز باید این را سرلوحه قرار داده و در مقابلی فردی که محزون است اندوهگین و در برابر شادی افراد نیز شادی را ابراز کنیم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر طلاب در رعایت دستورات اسلامی، گفت: رعایت دستورات اسلامی موجب جاذبه بیشتر اسلام و روحانیت می‌شود.

استاد برجسته حوزه در ادامه به حوادث رخ داده در پاریس و شرایط امنیتی این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اروپا  غرق در نگرانی و احساس ناامنی شده و با توجه به این موضوع بسیاری از برنامه‌ها در کشورهای اروپایی نیز تعطیل شده است.

عربستان زادگاه وهابیت است

وی این حوادث را نوعی هشدار به غرب دانست و گفت: آتش داعش و تکفیری‌ها محدود به عراق و سوریه نیست و غربی‌ها باید بدانند که این آتش در اروپا و آمریکا نیز زبانه کشیده است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: غربی‌ها باید کتاب‌های «محمد بن عبدالوهاب» و «ابن تیمیه» را مطالعه کنند تا به این موضوع برسند که ریشه تکفیر و داعش در این کتاب‌ها است و زادگاه وهابیت عربستان بوده و امروز نیز پرورش دهنده داعش این کشور است.

وی در ادامه ضمن توصیه به علمای حجاز با تأکید بر این موضوع که محصول محمدبن عبدالوهاب کشتار و ویرانی شده است، گفت: امروز زمان بازگشت به صف مسلمانان است و بهتر است این افکار را رها کنید و به صفوف مسلمانان بازگردید.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه نباید مقابل واقعیات لجاجت کرد، ادامه داد: کتاب‌های وهابیت را کنار گذاشته  و افکار تکفیری را فراموش کنید و واقعیت را بپذیرید.

منبع: مهر
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.