مشهد؛

اعتراض دانشجویان پرستاری مشهد به حذف رشته دانشگاهی پرستاری+تصاویر

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری مشهد به حذف رشته دانشگاهی پرستاری از دانشگاه ها اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ به دنبال بخشنامه ابلاغی از وزارت بهداشت مبنی بر تربیت پرستار در بیمارستان و حذف رشته دانشگاهی پرستاری از دانشگاه ها امروز دانشجویان دانشکده پرستاری مشهد با حضور در سالن جرجانی این دانشکده به این بخشنامه اعتراض کردند.



رییس دانشکده پرستاری در این تجمع با تاکید بر اینکه پرستاری یکی از مهم ترین اعضای تیم سلامت چه در محیط های بیمارستانی و چه سطح جامعه می باشد؛ گفت: در کشور 50 سال از شروع آکادمیک پرستاری می گذرد و در تمام این سالها همیشه شاهد ارتقای آموزش پرستاری بودیم و مردم نیز با دریافت خدمات سلامت شاهد آن بوده اند.

حیدری افزود: متاسفانه در یک برنامه غیر قابل باور که همه جامعه بزرگ پرستاری کشور را در بهت و نگرانی غیر قابل وصف قرار داده است شاهد صدور آیین نامه ای هستیم که به یک باره همه گذشته پر افتخار پرستاری کشور را زیر سوال برده و آن را به نیم قرت قبل بازگرداننده است.

وی تاکید کرد: یکی از مسوولیت های مهم پرستاری که همه پرستاران برای انجام آن سوگند یاد کرده اند ، حفظ و ارتقای سلامت مردم و جلوگیری از هرگونه تهدیدی به آن است؛ با سپردن آموزش پرستاری به بیمارستانها و پذیرش دانشجو خارج از آزمون سراسری مسلما با افت شدید کیفیت آموزش و ورود افرادی که شایستگی لازم را ندارند روبرو خواهیم بود.

دانشجویان، اساتید، مدیران و اعضای هییت علمی پرستاری که در این جلسه حضور داشتند از مسوولین کشور خواستار اصلاح این آیین نامه  شدند.




انتهای پیام//گ


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.