پیش‌بینی حمله ملخ‌های صحرایی به کشور

مدیر آفات عمومی و همگانی کشور گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده از سازمان هواشناسی و پیش‌بینی‌های فائو کشور در معرض حمله ملخ‌های صحرایی قرار گرفته است.

سعید معین مدیر آفات عمومی و همگانی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص احتمال طغیان جمعیت ملخ‌های صحرایی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده از سازمان هواشناسی و پیش‌بینی‌های فائو مبنی بر در پیش بودن بزرگ‌ترین تغییرات آب و هوایی ال نینو در قرن اخیر در سال آینده جمعیت ملخ‌های صحرایی به کشور نیز تحت تأثیر این پدیده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در واقع از 65 سال گذشته تاکنون این امر بی‌سابقه بوده اما با توجه به احتمال افزایش جمعیت ملخ و رسیدن به طغیان، فائو هشدارهای لازم برای فراهم کردن امکانات را در این خصوص داده است.

معین در ادامه گفت: مناطق جنوب و جنوب شرق کشورمان جزء مناطق مستعد تولید بهاره ملخ صحرایی است که با افزایش جمعیت این آفت در جنوب کشور به نسل دوم جمعیت ملخ در فصل بهار بسیار محتمل است.

وی بیان کرد: امسال بارندگی‌ها در عربستان و شرق آفریقا بیش از حالت عادل و نرمال است به طوری که رطوبت لازم موجب تخم‌گذاری ملخ‌ها شده است و حال اگر در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند بارش‌ها ادامه داشته باشد گفتنی است در شبه جزیره عربستان و شرق آفریقا جمعیت آشکار این آفت‌ها و حمله آنها به کشور ما بیشتر خواهد شد.

معین در ادامه اظهار داشت: در سال‌جاری بارندگی در سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته پنج برابر شده و همین امر موجب شرایط محیطی لازم برای افزایش جمعیت ملخ در فصل بهار در کشور شده و تنها باید در این مناطق آمادگی لازم برای کنترل ملخ‌‎‌های صحرایی وجود داشته باشد.

مدیر آفات عمومی و همگانی کشور تصریح کرد: در حال حاضر ستاد بحران کشور همکاری لازم را داشته و از طرفی برای مقابله با این شرایط اقدامات فنی انجام شده اما برای سم‌پاشی و تجهیز ادوات تخصیص اعتبارات حداقل 5 میلیارد تومان لازم است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۴
این که واسه عربستانیا خوبه، مث چی میشنن ملخ میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۴
مرررررررررررگ بر آل ملخ
آخرین اخبار