زمان شروع امتحانات پایان ترم دانشگاهها

نیم سال نخست سال تحصیلی 94-95 هم به روزهای پایانی خود نزدیک می شود. آذرماه همیشه حال و هوای آماده شدن برای امتحانات پایان ترم را به همراه دارد و دانشجویان کم کم خود را برای شرکت در این امتحانات آماده می کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باید یادآوری کرد که چند سالی است معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به اعمال تغییراتی در تقویم آموزشی دانشگاهها کرده تا ترم دوم تحصیلی طولانی تر شود.

در گذشته کلاسها معمولاً اواخر شهریورماه آن هم به طور پراکنده در دانشگاه شروع می شد در حالیکه امکان داشت در برخی دانشگاهها این کلاسها حتی تا اواسط مهرماه هم فعال نشوند.

از سوی دیگر، هیچ گاه نیم سال دوم تحصیلی از سوی مراکز آموزشی جدی گرفته نمی شد، از زمان های با تاخیر شروع انتخاب واحد گرفته تا تعطیلات نوروز و شروع امتحانات پایان ترم همه بهانه ای بود برای اینکه کلاسهای ترم دوم به طور کامل برگزار نشود که جای بهانه برای استادان و حتی برخی دانشجویان داشت.

همه این عوامل باعث شد تا وزارت علوم تصمیم بگیرد کلاسهای درس نیمسال اول با اعلام تقویم آموزشی مصوب به همه دانشگاهها اعلام کند. 

چندسالی است کلاسهای درس دانشگاهها از اواسط شهریورماه آغاز می شود و تا اوایل دی ماه ادامه دارد. پس از آن در یک بازه چند روزه در دی ماه امتحانات پایان ترم برگزار می شود و بلافاصله انتخاب واحد نیمسال دوم باید فعال شود. نیمسال دوم هم معمولا از اوایل بهمن شروع می شود تا لطمه ای به تدریس و برنامه های درسی استادان وارد نشود.

در سال تحصیلی جاری هم اکثر دانشگاهها تا روزهای نخستین دی ماه کلاسها را دائر نگه داشته اند و بعد از آن بلافاصله امتحانات شروع می شود.

در اکثر دانشگاهها بازه زمانی 5 تا 19 دی ماه برای شروع امتحانات دیده شده است. دانشگاه های تهران و صنعتی امیرکبیر از 12 دی ماه، دانشگاه های شهید بهشتی از و الزهرا از 5 دی ماه و برخی دیگر از دانشگاه ها از جمله علم و صنعت آزاد از 19 دی ماه در جریان فرایند امتحانات پایان ترم قرار می گیرند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار