لباسی برای شبیه‌سازی رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر+تصاویر

شرکت فورد به‌تازگی روش جدیدی را برای نشان دادن اثرات رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر ابداع کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فورد به‌تازگی روش جدیدی را برای نشان دادن اثرات رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر ابداع کرده است و در حال حاضر پوشیدن این لباس در برنامه جهانی تعلیم رانندگان شرکت فورد اجباری است.
 
این لباس با همکاری دانشمندان موسسه مِیِر- هِنشِلِ آلمان و برای شبیه‌سازی کردن اختلال حواس، طراحی و مهندسی‌شده است. این لباس مخصوص دارای ضربه‌گیر، هدفون، حالت سنگینی روی مچ پا، عینک و تمام وسایلی است که اثر کاهش قدرت بینایی و حرکتی را بازسازی می‌کند. بنابراین هرکسی که این لباس را بپوشد حالاتی از قبیل عکس‌العمل آهسته‌تر، اختلال در بینایی و ناهماهنگی شرایط جسمی را تجربه خواهد کرد.
 
عینک‌ها حالت دید تونلی و هدفون‌ها به‌صورت تصادفی صداهای اضافی را به وجود می‌آورند که حواس فرد را برهم می‌زنند. دور زانوها و آرنج‌های باندپیچی شده هم حالت لرزش خفیفی ایجاد می شود. یک گردن بند مخصوص حرکات گردن را محدود می کند و در عین حال مولد برق درون لباس باعث لرزش غیر قابل کنترل دستان خواهد شد. 

گاندولف مِیِر- هِنشِلِ، مدیر اشد اجرایی موسسه هِنشِلِ می گوید: مصرف کنندگان مواد مخدر نورهای چشمک زنی را در حوزه دید خود می بینند و این حالت با عینک این شرکت شبیه سازی شده است. به علاوه این عینک ها باعث تشکیل تصاویر رنگارنگ و نامفهوم و تحریف ادراک فرد می شوند.  

طراحی لباسی که رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر را شبیه‌سازی می‌کند + تصاویر

طراحی لباسی که رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر را شبیه‌سازی می‌کند + تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار