مرگ تدریجی چشمه بل

آبگیری سد داریان و وداع با چشمه با ارزش بل در حالی آغاز می‌شود . . .

شکاف بین وزارت نیرو و کارفرما / بی اطلاعی وزیر نیرو از آبگیری سد داریانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روز بیشتر از آبگیری سد داریان، عامل مرگ چشمه بل دومین چشمه معدنی دنیا و روستاهای اطراف آن نمی گذرد و این  در حالی است که در آغاز عملیات آبگیری هیچ یک از مسئولان استانی کرمانشاه و کردستان و حتی مسئولان کشوری حضور نداشتند . . .

**آبگیری سد داریان در زمانی فصل آبگیری نیست؟! 

نماینده قروه و دهگلان در ادامه مذاکرات خود با حاجی رسولی‌ها مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، با اشاره به زمان آبگیری سد داریان می‌گوید: حاجی رسولی‌ها به این موضوع اشاره کردند که اصلا قرار نبوده سد آبگیری شود و در حال حاضر  فصل آبگیری نیست و اگر آبگیری انجام گیرد باید تحویل ما داده شود و در برنامه ما نیز  آبگیری سد در دست اقدام نبوده است.

** دیواره بتنی ترک داشته و آبگیری خطرناک است

بااینکه علوی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از نشتی و ترک داشتگی دیواره چشمه و خطرساز بودن آبگیری به چیت چیان وزیر نیرو هشدارمی‌دهد، اما تلاش علوی بی نتیجه در مجلس می‌ماند.

** رئیس جمهورر باید دستور توقف بدهد

تا قبل از زمان شروع آبگیری سد داریان و به شماره افتادن چشمه بل 2 هزار و 969 تن از فعالان محیط زیستی، مدنی، سیاسی، اقتصادی، شخصیات دینی، علمی، آکادمیک و نخبه از سراسر کشور و به ویژه استان‌های کرمانشاه و کردستان در برنامه‌ای از رئیس قوه قضائیه، ریاست جمهوری و دبیر شورای عالی امنیت ملی خواستار توقف آبگیری سد داریان شدند ولی تا کنون نتیجه آن مشخص نشده است.

**شاید سد داریان تست می‌شود

قادرمرزی نماینده و قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید:آنقدر موضوع را بزرگش نکنید، شاید مسئولان در حال تست کردن سد هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار