نکو: جلوگیری از ورود کالای خارجی نیازمند عزم جدی مسئولان است

دبیر اول کمیسیون اقتصادی جلوگیری از ورود بی‎رویه کالای خارجی را نیازمند عزم و اراده جدی مسئولان عنوان کرد.

ناذ

ابراهیم نکو دبیر اول کمیسیون اقتصادی در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با واردات بی‌رویه کالا به کشور گفت: این رویه‎ نادرستی است که با اصول اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی کشور مغایرت دارد.

نماینده مردم رباط کریم در ادامه بیان کرد: واردات کالا تولید داخلی را سرکوب می‎کند و باعث عقب‎نشینی سرمایه‎گذاری در کشور خواهد شد و تا زمانی که این روش در کشور حاکم باشد، شاهد رشد و توسعه اقتصادی در صنایع داخلی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد مسئولان در اینباره تجدید نظر کنند، تصریح کرد: برخورد با واردات بی‎رویه محصولات خارجی حرکت مثبتی هم راستا با اصول اقتصاد مقاومتی خواهد بود و لازم است یکبار و برای همیشه برنامه‎ریزی حساب‎شده‎ای را در این زمینه شاهد باشیم.

به گفته نکو واردات کالا از چند حیث قابل تأمل و بحث است، ابتدا اینکه کالاها و محصولات خارجی‎ای وارد کشور می‎شوند که از سطح کیفی پایینی برخوردار هستند و بعد اینکه ورود این حجم وسیع کالا به داخل کشور، باعث کم شدن انگیزه تولید کنندگان می‎شود و به دنبالش عدم حمایت لازم و کافی از تولیدات داخلی منجر به شکست واحدهای تولیدی و توانمندی‌های داخلی خواهد شد.

وی ادامه داد: تولید داخلی امروزه با مشکلات شدیدی مواجه است و هیچگونه حمایتی برای ادامه فعالیتش را شاهد نیست، بلکه کالاهای خارجی بی‎کیفیت را رقیب خود می‎بیند. لذا با این اوصاف نباید انتظار خودنمایی تولیدات داخلی را داشته باشیم و اینکه آنها بتوانند با رقبای خارجی خود رقابت کنند، برایشان مشکل‌ساز خواهد بود.

نکو جلوگیری از ورود بی‎رویه کالای خارجی را نیازمند عزم و اراده جدی مسئولان عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
اگه خیلی براتون مهم بود نمی گذاشتید این همه جنس چینی وارد بشه
آخرین اخبار