کرمان؛

مشارکت ، رقابت ، سلامت و امنیت چهارستون اصلی انتخابات

دبیر شورای عالی امنیت ملی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت : مشارکت ، رقابت ، سلامت و امنیت چهارستون اصلی این دو انتخابات است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران کشوری است که با وجود داشتن موقعیت جغرافیایی، مخازن معدنی و مردمی متعهداما وضع آن نسبت به داشته‌ها و سرمایه‌ها مناسب نیست. 

وی با اشاره به اینکه طلاق، سرقت، اعتیاد و مواد مخدراز جمله آسیب‌های اجتماعی است، افزود: مهم‌ترین تهدید و آسیب بذیری داخلی مربوط به معیشت و اقتصاد است. 

شمخانی افزود: معضل مردم ما معیشت، اشتغال، تورم، رکود و نرخ رشد اقتصادی که علت همهٔ این‌ها فساد اقتصادی است. 

دبیر شورای عالی امنیت ملییادآور شد: اقتصاد کشور در سه زمینه ساختاری، سیاستی و تحریم‌ها دچار مشکل شده است که خوشبختانه مسئله تحریم‌ها در حال برظرف شدن است اما باید برای حل مشکلات ساختاری و سیاستی تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملیخاطرنشان کرد: اگر کار و تلاش افزایش یابد آمار ناهنجاری‌ها هم کاهش می‌یابد. 

شمخانی به دستورالعمل اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بیان اقتصاد مقاومتی کافی نیست وهرکس باید در حوزه خود تلاش کند و با حداقل امکانات بهره‌وری را افزایش دهد. 

دبیر شورای عالی امنیت کشور خاطرنشان کرد: تجلیل از خون شهدا، هفته بسیج و بسیجیان باید به گونه‌ای باشد که آن‌ها را الگو قرار دهیم تا پایه‌های انقلاب سست نشود. 

شمخانی گفت: هر مدیر یا مسئولی که ثروت بیشتری برای مردم تولید کند موفق‌تر است. 


دبیر شورای عالی امنیت ملیبا اعلام اینکه جریان جامعه ما جریان مثبتی است: همهٔ ما مسئول هستیم تا انتخابات امسال را با وحدت و همدلی و مشارکت گسترده برگزار کنیم. 


ایت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عزت مومن در این است که از مردم بی‌نیار باشد، گفت: باید نیاز سنجی و آینده نگری مورد توجه مسئولین قرارگیرد تا با مشکلات کم تری رو به رو شویم. 

وی با اشاره صحبت‌های رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر استخدام ۵۰۰ هزار نفر به صورت غیر قانونی و حفر۱۰۰ هزار حلقه چاه غیر مجاز در دولت قبل گفت: که‌‌ همان زمان باید مجلس جلوی آن را می‌گرفت و اکنونبیان آن هیچ فایده‌ای ندارد. 

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان ۱۱ درصد مساحت کشور را تشکیل می‌دهد ،گفت: براساس آمار‌های اخیر تولید ناخالص داخلی استان ۲۹ هزار میلیارد تومان است. 

وی با اعلام اینکه نسبت بخش اقتصادی به متوسط کل کشور اهمیت زیادی دارد، افزود: ۲۵ درصد اقتصاد استان کرمان مربوط به کشاورزی، ۱۵ درصد مربوط به معدن و ۱۶ درصد مربوط به صنعت است. 

رزم حسینی خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار در استان کرمان رو به رشد است و از رتبه ۲۸ پایین جدول به رتبه سوم بالای جدول رسید. 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شهرستان قلعه گنج نمونه اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است،گفت: هرچه شاخص‌های اقتصادی رو به افزایش باشد امنیت نیز افزایش می‌یابد. 

رزم حسینی گفت: امنیت استان کرمان به دلیل حجم زیاد اتباع بیگانه و مواد مخدر با مشکلاتی رو به رو است. 

استاندار کرمان به بحران آب در کرمان اشاره کرد و گفت: این مسئله سبب شده بسیاری از روستا‌ها تخلیه شود که این موجب کاهش امنیت و افزایش حاشیه نشینی می‌شود. 

وی افزود: خوشبختانه وحدت دراستان کرمان به گونه‌ای است که امنیت سیاسی و انتخاباتی برقرار است و این مسئله بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده است. 

همچنین‌پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از حضور اتباع بیگانه در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: حدود ۱۰ در صد از جمعیت استان کرمان را افغان‌ها تشکیل می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان کرمان ۳ میلیون نفر است ،افزود: از این تعداد ۳۰۰ هزار نفر افغانی‌ هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


برچسب ها: مشارکت ، انتخابات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.