سکته قلبی به چه علت اتفاق می افتد؟

لخته شدن خون سیر تضعیف گردش خون و انتقال آن به اعضای حیاتی مثل قلب و سلول‌های مغزی و در نتیجه بروی بیماری‌های خطرناک در بدن می‌شود.

دکتر زاهدی متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لخته شدن خون اظهار داشت: هنگامی که سیستم گردش خون به خوبی صورت نگیرد و چربی و مواد رسوبی در رگ‌های بدن پدیدار کرد و این امر سبب ایجاد لخته شدن خون شده و عامل ایجاد بیماری ‌های قلبی عروقی، سکته‌های مغزی و واریس می‌شود.

وی بیان کرد: عروق به سبب ازدیاد پلاک‌ها در رگ‌و سبز شدن آنها در شریان‌های کاروئید منجر به سکته مغزی می‌شود که اگر این تجمیع در رگ‌های قلبی صورت گیرد باعث تنگ شدن رگ‌ها و در نهایت به علت نرسیدن اکسیژن به وسیله خون ما باعث بروز سکته می‌شود که بستگی به شدت گرفتگی رگ‌ها سکته می‌تواند ضعیف و یا قوی باشد.

این متخصص ادامه داد: لخته خون تا حدی جلوی خون را ببندد و از گردش آن جلوگیری می‌کند، اما اگر این لخته در دست و پاها صورت گیرد متأسفانه سرعت به دیگر قسمت‌های بدن منتقل شده و قلب و ریه‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

زاهدی ابراز داشت: وریدهای واریسی، همان دریچه‌های سیاه رگ است که اغلب آنها در پشت پاها بوده و سبب آسیب دیدن رگ می‌شود و این رگ آسیب دیدن باعث ایجاد اخذ خون و بروز مشکلات ناشی از آن می‌شود.


وی افزود: افرادی که از بیماری رینود رنج می‌برند چربی اندک خون آنها به علت کوچک بودن رگ‌های‌شان سریع‌تر از افراد عادی، خون آنها لخته شده و جریان در قسمت مربوطه قطع و سبب بی‌حسی و سردی آن قسمت می‌شود.

زاهدی در پایان گفت: در اثر لخته شدن آمبولی افراد افزایش می‌یابد و این عارضه تا آخر عمر گریبانگیر مردم است و این امر سبب افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان کشور می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.