نگرانی واشینگتن درباره استقرار موشک‌های اس400 روسیه در سوریه

تصمیم روسیه برای استقرار موشک‌های پدافند هوایی بسیار پیشرفته در سوریه نگرانی نظامیان آمریکایی را به شدت برانگیخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول بلندپایه آمریکایی اعلام کرد تصمیم روسیه برای استقرار موشکهای پدافند هوایی بسیار پیشرفته در پایگاه "حمیمیم" در سوریه نگرانی نظامیان آمریکایی را به شدت برانگیخته است.  

وزیر دفاع روسیه از تصمیم مسکو برای استقرار موشکهای ضد هواپیمای «اس 400» در پایگاه روسیه در سوریه و اعزام رزمناو موشک انداز «موسکوا» به آبهای سواحل سوریه خبر داده بود. برد این موشک‌ها به 400 کیلومتر می رسد و تهدید حتمی برای جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شمار می‌آید.  

این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «این مسئله به سامانه تسلیحاتی مدرنی مربوط می شود که برای همه تهدید به شمار می رود.»   

وی افزود: «ما در خصوص عملیات هوایی در سوریه بسیار نگرانیم.»  

یک مسئول آمریکایی دیگر که خواست نامش فاش نشود گفت این موشکهای روسیه نمی تواند مانع پروازهای هواپیماهای ائتلاف شود.  

وی افزود: «ما در عملیات روسیه دخالت نمی‌کنیم و روسیه نیز مانع عملیات ما نخواهد شد. هیچ دلیلی وجود ندارد یکدیگر را هدف قرار دهیم.»  
 
این مسئول آمریکایی اضافه کرد: «روسیه بیش از 30 فروند تانک «تی 90» و «تی 72» در لاذقیه مستقر کرده است و ما نمی دانیم آیا نیروهای روسیه از آنها استفاده خواهند کرد یا در اختیار ارتش سوریه قرار خواهد داشت.»  
 
دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد شهر اعزاز و منطقه اطراف گذرگاه «باب السلامه» در مرز ترکیه در استان حلب مورد حملات هوایی قرار گرفت که گمان می رود جنگنده های روسیه آن را اجرا کردند.  


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار