باشگاه خبرنگاران جوان از دستاوردهای نداجا گزارش می‌دهد؛

"بالگرد مین روب RH"/"شبیه‌ساز خروج غواص از زیردریایی غدیر" + تصاویر

اخیراً دستاوردهای مختلفی توسط نیروی دریایی ارتش به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی دریایی راهبرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته اخیر محصولات متنوعی را رونمایی یا الحاق کرده است که در ذیل به دستاوردهای نداجا می‌پردازیم. این دستاوردها عبارتند از: شبکه سازی رادارهای مناطق عملیاتی و سامانه الکترونیکی نمایش نقشه‌ها و مدیریت اطلاعات، پروژه شهید مهرپور که شبیه ساز خروج غواص از زیردریایی کلاس غدیر است، رادارهای باند اس و ایکس،  فرستنده و گیرنده رادار کنترل آتش دریاپایه و پایدار ساز دو محوره جهت آنتن های رادار سامانه کنترل اتش.



**پایدارسازی دو محور جهت آنتن‌های رادار سامانه کنترل آتش

این سامانه با قالبیت چرخش میز پایدارساز حول محور به میزان 10 تا 30 درجه و دارای رادار جستجو 56 و 28 دور بر دقیقه و رادار ردگیر با سرعت 120 درجه بر ثانیه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است.




**فرستنده و گیرنده رادار کنترل آتش دریا پایه

"فرستنده و گیرنده رادار کنترل آتش دریا پایه" با توانایی فعال‌سازی لامپ TWT ، جانمایی در فضاهایی کوچکتر از نمونه‌های قدیمی و تولید امواج الکترومغناطیس در باند X و ردگیری اهداف سطحی و هوایی دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است.


از




**شبکه‌سازی رادارهای عملیاتی

"شبکه‌سازی رادارهای مناطق عملیاتی" با کشف و رهگیری اهداف سطحی در باندهای مختلف، اتصال داده‌ها به شبکه فیبر نوری "نداجا"، تجمیع و پردازش داده‌ها به صورت یکپارچه و قابلیت در اختیار گرفتن هر یک از رادارها با کنترل از راه دور توانمندی‌های بالفعل بسیاری دارد.



از




**شبیه‌ساز خروج غواص از زیردریایی کلاس "غدیر"

این شبیه‌ساز با وزن کلی 45 تن، حجم آب‌گیری مخزن 35هزار لیتر، ارتفاع 7 متر، قابلیت آموزش 2 نفر در هر مرحله و 8 نفر در یک روز کاری را دارد. این شبیه‌ساز با هدف کاهش چشمگیر هزینه وزمان آموزش تکاوران، تمرین خروج غواص از زیردریایی  و افزایش ضریب ایمنی تهیه و طراحی شده است.



از


از




**سامانه الکترونیکی نمایش نقشه‌ها و مدیریت اطلاعات

این سامانه به منظور دریافت داده‌های ناوبری از حساسه‌ها ( جایرو، سرعت‌سنج، عمق‌سنج، بادسنج و ...) و نمایش الکترونیکی اطلاعات تعبیه شده و می‌تواند داده‌های ناوبری و اطلاعات نقشه و مسیر حرکت و ... را ارائه دهد.




از




**دریادار سیاری: نداجا در تامین تجهیزات خود موفق عمل کرده است

 امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری " فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت به روز بودن تجهیزات یادآور شد: "نداجا" در تأمین نیازهای خود در عرصه دریایی موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ است.



** امیر موسوی: دستاوردهای نداجا سبب ارتقای توان رزمی این نیرو می‌گردد

 امیرسرتیپ  "عبدالرحیم موسوی"  جانشین فرمانده کل ارتش  در این زمینه اظهار داشت: در حوزه آموزشی، اطلاعاتی سطح شعاع عملیاتی و چابک‌سازی؛ دستاوردهای رونمایی شده نقش مهمی در قدرت و توانمندی نداجا دارند.  وی ادامه داد: دستاوردهای نداجا سبب ارتقای توان رزمی این نیرو می‌گردد و این نیرو به کمک دانشمندان جوان خود به خودکفایی رسیده است.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اهمیت روح پیشرفت در نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه توسعه خودکفایی توجه ویژه داشته باشیم.





از دیگر دستاوردهای نداجا که اخیرا به نمایش درآمده می‌توان به  "حوض شناور 800 تنی به نام بوشهر"، "الحاق دو فروند بالگرد مین‌روب RH به نام اژدهای دریا" و "بالگرد ضدسطحی AB" ، " تعمیر اساسی موتورهای اصلی ناوهای موشک‌انداز"، "مراکز آموزش تخصصی سطحی و هوایی" و "تعمیر اساسی سامانه رانش یگان‌های یدک‌کش" و رادارهای باند اس اشاره کرد. 



از

از






** عملکرد قابل قبول نداجا

نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در آب‌های آزاد بین المللی، پیگیری دیپلماسی دریایی در نقاط مهم جهان، خودکفایی در تولید تجهیزات نظامی دریایی و پرورش تکاوران و نیروهای ویژه عملکرد قابل قبولی را طی سال‌های اخیر به جای گذاشته است.



گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار